V letošním roce si objednávají turisté dovolenou v průměru za 30 962 Kč. Češi v uplynulých letech za dovolenou utráceli nejvíce v roce 2008, kdy činila průměrná hodnota objednávky 33 235 Kč. V důsledku finanční krize však začali lidé šetřit a v roce 2009 meziročně klesla hodnota objednávky o 13,5 %. Ukázaly to statistiky cestovní agentury Invia.cz, které hodnotily průměrnou hotnotu objednávky na jedné smlouvě.
Hodnotu objednávky ovlivňuje především nákupní chování zákazníků. Dále pak proměnné faktory, které mají vliv na konečnou cenu zájezdů. Jde například o cenu ubytování v hotelích či palivové příplatky.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl.
Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.