INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Češi letos v létě trávili na dovolené nejčastěji 7 dní, týdenní pobyty totiž v letošním roce tvořily 55 % z celkové poptávky po zájezdech. Ukázaly to aktuální statistiky cestovní agentury Invia.cz. Podle odborníků na cestovní ruch se délka letní dovolené zkracuje. Lidé stále častěji odjíždějí za odpočinkem do zahraniční na více kratších pobytů v průběhu celého roku.


Zájezdy s délkou od 7 do 9 dní představovaly u cestovní agentury Invia.cz 62 % z celkového prodeje pobytů na měsíce červen až srpen. Lidé tak pro prázdninové pobyty nejčastěji čerpali dovolenou 5 pracovních dní. Desetidenní až dvanáctidenní pobyty si turisté v letošním roce pořizovali ve 28 % případů. Naopak zájezdy kratší než jeden týden tvořily pouze 7 % z celkové poptávky.
„Letos v létě jsme zaregistrovali 24% meziroční nárůst zájmu o týdenní pobyty. V případě desetidenních zájezdů však došlo ke zvýšení poptávky o více než třetinu. Důvodem může být zlepšující se ekonomická situace," sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz, která je jedničkou na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet. „O kratší než týdenní dovolenou je v létě pouze minimální zájem. Krátké zájezdy jsou oblíbené zejména na jaře a na podzim, kdy lidé odjíždějí na poznávací pobyty," doplnil Tůma.
V případě cestovního pojištění si lidé letos v létě sjednávali pojistku rovněž nejčastěji na 7 až 9 dní, podíl tvořil 31 % ze všech cestovních pojištění. Ukázaly to statistiky portálu pro porovnání pojistek ČeskéPojištění.cz. „Lidé pro letní pobyty nejčastěji obětují maximálně 5 pracovních dní ze své dovolené. Pobyty s délkou do 10 dní totiž tvořily 61 % z celkového počtu cestovních pojištění," uvedl Pavel Ronovský, ředitel nezávislého portálu ČeskéPojištění.cz, který porovnává nabídky většiny pojišťoven na českém trhu. „Lidé si šetří dny volna i na zbytek roku. Důkazem je, že největší zájem o cestovní pojištění byl první týden v červenci se dvěma státními svátky. Počet smluv dosáhl pětinásobku průměru ostatních týdnů," dodal Ronovský.
Podle odborníků z oblasti cestovního ruchu je důvodem vysoké obliby týdenních pobytů nově nastupující trend, podle kterého si Češi zvykli jezdit na více kratších dovolených během celého roku. Kromě letní dovolené u moře a zimních pobytů na horách Češi vyráží i na jarní a podzimní poznávací zájezdy či do lázní a dopřávají si tak odpočinek vícekrát do roka.
„Tendencí posledních let je, že Češi jezdí během roku na více kratších dovolených. Délka letních dovolených se v minulých letech zkracovala a v současnosti v průměru činí zhruba týden," informovala Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. „Češi si chtějí dopřát dovolenou a odpočinek vícekrát v roce, vedle prázdninových pobytů u moře cestují také na jaře a na podzim. Oblíbené jsou v tomto období poznávací zájezdy, eurovíkendy i lázně. V zimě samozřejmě nejvíce lidí jezdí na hory," vysvětlila Petříčková.

Statistiky délky turistických pobytů za období červen až srpen 2012
Statistiky cestovní agentury Invia.cz
Počet dní Četnost
1 - 3 4 %
4 - 6 3 %
7 - 9 62 %
10 - 12 28 %
Více než 12 3 %
Statistiky portálu ČeskéPojištění.cz
Počet dní Četnost
1 - 3 13 %
4 - 6 17 %
7 - 9 31 %
10 - 12 19 %
Více než 12 20 %

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3