Průzkum proběhl letos v dubnu mezi více než třemi stovkami malých firem do deseti zaměstnanců a živnostníků. „Ukázalo se v něm, že 69 procent živnostníků a firem považuje vedení daňové evidence za odborně a také časově náročnou činnost. Třetina dotázaných má přitom problém najít spolehlivého a levného účetního,“ informuje výkonný ředitel společnosti Superfaktura.cz Marek Mahdal.
Z těch, kdo využívají daňový paušál, uplatňují více než dvě třetiny sazbu ve výši šedesáti procent. Osmdesátiprocentní výdajový paušál využívá zhruba desetina a čtyřicetiprocentní asi pětina živnostníků.
Zadavatel průzkumu, společnost Superfaktura.cz, začala v ČR letos v dubnu provozovat účetní online aplikaci poskytující služby právě malým firmám do deseti zaměstnanců a živnostníkům. „Do tří let bychom chtěli mít přes pět tisíc klientů,“ přibližuje obchodní cíl projektu Marek Mahdal. Na Slovensku funguje aplikace Superfaktura.sk od července 2011. Většinou ji využívají živnostníci (61 procent), zbytek tvoří společnosti s ručením omezeným.
Hlavními výhodami aplikace Superfaktura.cz jsou úspora času a nákladů při vedení agendy, přístup k technologiím jinak finančně nedostupným a efektivní komunikace s účetním a úřady. Mezi hlavní funkcionality patří vedení agendy online (fakturace, náklady, banka, pokladna, kontakty, cenové nabídky, sklad), statistiky a analýzy v reálném čase, propojení s bankou a účetním software, synchronizace s e-shopem v reálném čase, hybridní pošta (možnost nechat fakturu po vystavení rovnou odeslat), online a mobilní platby nebo QR kódy na fakturách pro přímé placení z faktur.
„Podle citovaného průzkumu, který jsme si nechali mezi našimi cílovými skupinami vypracovat, by o službu fakturace prostřednictvím QR kódu, hybridní fakturu nebo TrustPay (online platba bez platební karty) měla zájem zhruba třetina respondentů,“ uvádí výkonný ředitel společnosti Superfaktura.cz. Službu zaplacení faktury po vyfocení QR kódu na ní v současné době podporují Raiffeisenbank, Komerční banka, ČSOB a Era. „Necelé dvě třetiny dotázaných by měly zájem využívat komfortní vyúčtování, tedy platby a doručování elektronických faktur prostřednictvím internetového bankovnictví,“ doplňuje Mahdal.
Podnikatelé si mohou aplikaci na 30 dní vyzkoušet zdarma. Poté je pro ně připraven základní balík služeb za 150 Kč nebo prémiový set za 450 Kč měsíčně. První je vhodnější pro živnostníky, druhý pro malé firmy a e-shopy. Po skončení členství je učet nadále aktivní, pouze není možné vystavovat další doklady.
(tz)