INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ilustracni foto AccentureNa českém pracovním trhu dochází k poměrně paradoxní situaci – míra nezaměstnanosti se pohybuje kolem 7 %, ale v nedávném průzkumu Hospodářské komory uvedlo 60 % firem, že mají problém sehnat potřebné pracovní síly, zejména kvalifikované lidi v technických profesích. Poměrně problematické je i přijímání čerstvých absolventů škol, protože se neustále prohlubuje rozdíl mezi kvalitou absolventů a požadavky jejich potenciálních zaměstnavatelů.

„Působíme v oblasti služeb s vysokou přidanou hodnotou a na českém trhu těžko hledáme kandidáty, kteří by splňovali naše požadavky, a navíc v potřebném čase,“ říká Šárka Vránová, HR ředitelka společnosti Accenture v České republice. „S tímto problémem se potýkáme ve všech třech oblastech, které jsou pro nás klíčové – ať už jde o špičkové absolventy univerzit vhodné na pozice byznys konzultantů, technologické nadšence pro náš softwarehouse, anebo kandidáty se znalostí evropských jazyků, které potřebujeme v Shared service centru.“

Při výběru nových zaměstnanců činí rozdíl mezi absolventy a pracovníky s praxí více než polovina zaměstnavatelů. Zatímco při výběru pracovníků s bohatšími pracovními zkušenostmi rozhoduje především charakter předchozí praxe a odborná kvalifikace (resp. odbornost, odborné znalosti, odborná způsobilost a kvalifikace), v případě absolventů zaměstnavatelé kladou důraz zejména na stupeň a obor dosaženého vzdělání a ochotu dále se vzdělávat.

„U čerstvých absolventů bývá problémem jejich nepřipravenost z odborného hlediska, malá použitelnost v praxi, ale bohužel i špatná jazyková vybavenost,“ uvádí praktické zkušenosti Šárka Vránová.

Jaké jsou klíčové znalosti a dovednosti, které firmy při výběru nových zaměstnanců oceňují?

·         Znalost cizích jazyků – především angličtiny, dále pak němčiny a ruštiny

·         Komunikativnost

·         Rozvoj schopnosti učit se 

·         Schopnost práce v týmu 

·         Asertivní jednání a řešení problémů 

·         Obecná znalost informačních technologií

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3