INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Téměř polovině Čechů vadí, že je řada obchodů vánočně vyzdobená už měsíce před vánočními svátky. Ukázal to aktuální průzkum GE Money Bank. Lidé se naopak na svátky těší kvůli sváteční atmosféře a tradicím.

„Někteří obchodníci zahajují vánoční útoky na zákazníky často už se začátkem podzimu. V obchodech hrají koledy, na ulicích se objevuje sváteční výzdoba. Jak ukázal náš průzkum, lidem se »předčasná« vánoční atmosféra příliš nelíbí, přesto se většina z dotázaných na Vánoce těší,“ říká Milada Franek, tisková mluvčí GE Money Bank.

Na sklonku každého roku slyšíme všude stížnosti na předvánoční shon a stres. Přesto Češi Vánoce milují a letos si je chtějí užít nejraději tradičně. Nejvíce je láká sváteční atmosféra. Ženy mají rády pohodu, muži se těší na dobré jídlo a pití, děti samozřejmě na Ježíška, dárky a na sníh. „Nakupování a shánění vánočních dárků je nedílnou součástí českých Vánoc. Na dárky se těšíme a také je rádi dáváme. Zdá se ale, že se Vánocům zároveň vrací i jejich původní smysl. Stále více Čechů se těší i na setkávání s rodinou a přáteli,“ dodává Milada Franek. Průzkum GE Money Bank ukázal, že každý druhý si váží příležitosti posedět o Vánocích se svými blízkými v rodinném kruhu. Osm z deseti dotázaných uvedlo, že je baví chodit po návštěvách.

Co nám vadí: Santa Claus i vánoční úklid

A co naopak lidem na Vánocích nejvíc vadí? Tři čtvrtiny nenávidí davy v obchodech. Lidé z malých měst žehrají na nedostatek parkovacích míst u obchodních center. Obyvatelům velkých měst zase vadí omezená otevírací doba během svátků. Přesto 80 % uvedlo, že je baví nakupování dárků a zejména ženy připouštějí, že se jim líbí i koledy hrané v obchodech. Polovina dotázaných, zejména ti dříve narození, nesnáší Santa Clause. Polovině dotázaných, zejména Pražanům a vysokoškolákům, vadí vánoční výzdoba dlouho před Vánocemi. Třetina lidí nemá ráda předvánoční úklid. Polovina dotázaných sice gruntuje, ale jen 37 % pravidelně každý rok.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3