Aplikace ČSOB NaNákupy funguje od loňského června a k placení ji využívá již téměř 15 tisíc lidí. Získané statistiky odhalily, jak umíme využívat technologické vymoženosti a jak zacházíme se svými penězi. Zjištění banky komentovali také její bankéři a specialisté. Jak jste na tom vy?
Aplikaci používá 15 % žen
„Muži mají k technických věcem blíže, to asi není žádné tajemství. Podíl uživatelek ale setrvale roste. Ženy si potřebují být jisté, že jim novinka přinese užitek. I proto se těšíme, že již brzy nabídneme další funkce usnadňující rutinní nakupování i nákupy pro radost,“ komentuje Ladislav Beneš, který se podílel na vzniku této aplikace.
Nejvíce utrácíme za potraviny a drogerii
„Za potraviny a drogerii bylo provedeno za 8 měsíců existence aplikace přes 130 tisíc transakcí. Zajímavá byla také kategorie automobilů, kde včetně paliva bylo realizováno 23 tisíc transakcí, což je přibližně dvakrát více než za oblečení a obuv,“ uvádí Pavla Hávová, mluvčí ČSOB.
Platba otiskem prstu
„Je to čerstvá novinka, kterou jsme na této aplikaci udělali přímo na četné žádosti uživatelů. Platit otiskem prstu místo zadání číselného PINu je bezpečnější a pohodlnější,“ přibližuje Miloš Minčič, manažer inovativních služeb ČSOB.
Všechny regiony hlásí aktivitu
Přepočteno na obyvatele se platí stejně intenzivně ve všech regionech, nejvíce ale v Praze a Východních Čechách.
Nejvíce platí lidi ve věku 25 až 45 let
„Do aplikace se nám hlásí nejvíce středně mladých lidí, kteří oceňují zejména to, že platby mobilním telefonem lze využít po celém světě. Jedinou podmínkou je terminál, který umožňuje bezkontaktní platby Mastercard a Visa,“ komentuje Miloš Minčič.
O Aplikaci NaNákupy
Více než patnáct tisíc klientů ČSOB a Ery Poštovní spořitelny si už aktivovalo aplikaci ČSOB NaNákupy. Od loňského léta lze aplikací v mobilu platit v obchodech, nově umožní autorizaci plateb také prostřednictvím otisku prstu. Dámy se od léta mohou těšit na to, že si vedle svých věrnostních kartiček budou moct nahrát i speciální platební kartu, která jim přinese slevy u obchodníků zaměřených na životní styl a zpříjemní jim tam nakupování.
(tz)