INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

INFOGRAPHICNejnovější studie UPS (NYSE: UPS) mezi průmyslovými firmami v Evropě, Spojených státech a Číně potvrzuje, že e-commerce mění nakupování v průmyslových firmách. S nakupováním přímo od výrobce a s posilováním elektronických tržišť dochází ke změnám v hodnotovém dodavatelsko-odběratelském řetězci a tradiční distributoři jsou pod zvýšeným tlakem a bojují o udržení podílu na trhu. Na základě průzkumu mezi 800 profesionálními nákupčími z Francie, Itálie, Německa a Velké Británie studie UPS „2017 Industrial Buying Dynamics Study“ ukazuje, že v roce 2017 přes 90 procent nákupčích průmyslových podniků nakupuje přímo od výrobců, což je nárůst o 27 procent od posledního průzkumu v roce 2015.

Ze studie také vyplývá, že nákupčí utratí větší část svého rozpočtu přímo u výrobců; podíl přímých obchodů s výrobci na celkových výdajích v Evropě tvoří již 44 procent.

„Nejdůležitější zprávou o nakupování v průmyslu v roce 2017 je změna: přímý online prodej nahrazuje staré zavedené obchody přes distributory,“ říká Abhijit Saha, viceprezident pro marketing UPS Europe. „Ať už jde o přímý nákup od výrobce, či přes elektronické tržiště, tradiční zprostředkovatelé jsou všude pod velkým tlakem. A možnosti získat online informace i provést samotný obchod jsou významnými faktory této změny.“

Jak mohou tento posun poptávky zachytit prodejci produktů průmyslové výroby? Podle studie UPS je zdaleka nejdůležitějším faktorem zlepšení poprodejních služeb, od svého dodavatele je očekává 86 procent nákupčích, což je oproti roku 2015 nárůst o 8 procent. I když nejdůležitější poprodejní službou je efektivní proces vracení zboží, nákupčí rovněž očekávají mnohem širší nabídku služeb. Podle 70 procent respondentů je nejdůležitější možnost údržby a oprav u zákazníka. Poprodejní služby ve skutečnosti pomáhají dodavatelům udržet si loajalitu zákazníka a ziskovost, neboť 55 procent respondentů vyjádřilo ochotu změnit dodavatele s ohledem na poprodejní služby.

Nákupčí rovněž očekávají rychlejší dodání. Dva z pěti nákupčích uvádějí, že u nejméně čtvrtiny svých objednávek požadují dodání tentýž den a podle 60 procent nákupčích je dodání nejdéle do 48 hodin obvykle požadováno u všech objednávek.

Studie také zdůrazňuje rostoucí význam pojištění, které je součástí nabídky dodavatele, a dále růst přeshraničních prodejů. Polovina všech evropských nákupčích ve studii uvedla, že by změnila dodavatele v případě, že by nabídl lepší pojištění. U přeshraničních prodejů studie ukázala, že 33 procent respondentů získává své výrobky od dodavatelů mimo domácí trh, především z jiných evropských zemí. Podle nákupčích jsou dalšími nejdůležitějšími dodavatelskými trhy Spojené státy a Čína.

„Společnosti, které vnímají příležitost v podobě měnících se modelů distribuce v průmyslové výrobě, si chtějí udržet své zákazníky a expandovat na nové trhy,“ uvedl Abhijit Saha. „Což znamená nabídnout uživatelsky vstřícnější prodejní kanály, investovat do svých dodavatelských řetězců a zaměřit se na poprodejní služby."

(tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3