INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

AquarexWaterprofitVelká část firem neřeší náklady na vodu. Obyčejná voda tak má často výrazný dopad na provoz a ekonomiku jak u velkých podniků, tak často i u menších provozů. Zodpovědní pracovníci těchto firem jednoduše vodu přehlíží, ta prostě je a nějak proudí trubkami.

„Přitom na vstupu většina firem platí drahou vodu z vodovodního řadu. Ve výrobních procesech se používá voda s vlastnostmi, které odporují požadavkům strojů a technologií. Na výstupu se do kanalizace draze vypouští voda, kterou jde jednoduše a levně znovu a znovu využít. Toto se děje buď nevědomky, ale často i s myšlenkou „to se pak nějak udělá” nebo ještě nenastal čas řešit tuto problematiku komplexně,“ prozrazuje říká Miroslav Maňásek ze společnosti Aquarex Waterprofit, která se specializuje na poradenství a řešení v oblasti dodávek vody pro průmysl.

Dle průzkumu společnosti Aquarex Waterprofit 85 % procent českých firem vodou plýtvá. Nejvíce vody přijde nazmar v chemickém, energetickém, potravinářském a zpracovatelském průmyslu, ale také v zemědělství. Průměrně velký průmyslový podnik často vyplýtvá za rok vodu za statisíce někdy dokonce i za miliony korun. Například při spotřebě 100 m3 vody denně lze při recyklaci 80 % vody ušetřit při průměrné ceně 70 Kč za 1 m3 vody až 110 000 Kč měsíčně.

„V praxi se často setkáváme s tím, že se věci dělají určitým způsobem, protože se tak prostě dělají „už 20 let“ nebo dokonce „odjakživa“. A tak se vlastně nikdo ani nezamýšlí nad tím, jestli je to nejlepší možný postup, rutina je zákeřná věc. Často společně u velké části firem zjistíme, že existuje jiný způsob. Například modernější technologie, šetrnější výrobní postup, změna umístění (efektivnější layout), jiné vstupní suroviny a podobně. Spotřeba vody tak může rapidně klesnout změnou, která s vodou samotnou zdánlivě nesouvisí,“ upřesňuje Miroslav Maňásek z Aquarex Waterprofit.

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3