INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

praceNejnovější průzkum personální agentury Grafton Recruitment potvrdil, že se Češi přestávají bát o práci a ukázal, že jejich chuť měnit zaměstnání je nejvyšší za uplynulých 5 let.

Až 23 % respondentů průzkumu uvedlo, že by chtělo změnit zaměstnání do jednoho měsíce, 45 % pak do půl roku. Nejdůležitějším motivačním prostředkem jsou přitom stejně jako v loňském roce finance. 

Finanční ohodnocení je nejen nejdůležitějším argumentem pro případný odchod ze stávajícího zaměstnání ale i pro přijetí nové pracovní nabídky. Respondenti průzkumu však často uváděli i další důvody, pro které by zvažovali změnu zaměstnání. Nejčastěji zmiňovali touhu po kariérním posunu či potřebu změny. Důležitým a často zmiňovaným důvodem byla i skutečnost, že je současná práce nenaplňuje.

„I když se zaměstnavatelé snaží své lidi udržet a zajistit si jejich loajalitu růstem mezd či navyšováním nefinančních benefitů, velká konkurence firem v oblasti lidí nahrává tomu, že se zaměstnanci více než dřív poohlíží po novém místě, “ okomentovala Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment, a dodala: „Dle našeho průzkumu se v uplynulém roce zvýšila mzda 53 % respondentů, větší polovině se také rostla hodnota benefitů. Jejich cenu však uchazeči vnímají níž, než ve skutečnosti je, protože celou řadu poskytovaných výhod již považují za standard, nikoliv benefit. Typickým příkladem jsou stravenky.“ Z průzkumu Grafton Recruitment také vyplynulo, že benefity nemají příliš velkou váhu při zvažování akceptace pracovní nabídky. Daleko důležitější je mzda, vzdálenost bydliště od místa výkonu práce a na třetím místě pak typ smlouvy.

Průzkum se zaměřil i na ochotu Čechů přijímat zaměstnání na dobu určitou či přes agenturu. I tato oblast je ovlivněna boomem pracovního trhu a vyšším sebevědomím zaměstnanců, kteří ztratili obavy ze ztráty či nemožnosti nalézt práci. Smlouvu na dobu neurčitou považuje za důležitou zhruba polovina respondentů. Necelá třetina respondentů měla zkušenost s prací přes pracovní agenturu a 69 % z nich bylo s touto formou pracovní smlouvy spokojena.

Z průzkumu rovněž vyplynulo, co české zaměstnance v práci nejvíce motivuje a demotivuje. Do trojice nejčastěji zmiňovaných motivátorů patří výše mzdy, kolegové a smysluplná náplň práce. Za nejvíce demotivující faktor v zaměstnání pak respondenti označili kolegy, vedení společnosti a až na třetím místě nízkou mzdu. „Mezilidské vztahy na pracovišti včetně vedení, které je otevřené dialogu, se stávají velmi důležitým faktorem spokojenosti zaměstnanců. Lidé již nechtějí chodit do práce jen za výdělkem, chtějí se tam cítit komfortně i po lidské stránce. Pracovníci z HR oddělení by se tedy měli přesunout od kancelářské práce více k lidem, naslouchat jim a pomáhat vytvářet na pracovišti přátelskou atmosféru,“ okomentovala Jitka Součková s tím, že tento trend je silně cítit především u generace Y, tedy u lidí narozených po roce 1980. V případě současných absolventů škol pak tato tendence ještě sílí.

Průzkum realizovala společnost Behaviolabs.com na vzorku 1 695 respondentů, kteří poskytli data v průběhu srpna 2017.

Více informací na www.grafton.cz

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3