INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

CENTURY21 prodej nemovitostiSpěcháte na prodej nemovitosti a chcete docílit co nejvyšší ceny? Dvě nejdůležitější věci při prodeji nemovitosti jsou správné nastavení prodejní ceny a její dobrá prezentace. Dodržovat je vhodné podle odborníků několik pravidel.

Na první dojem máte při prodeji jen jeden pokus a zájemci si vždy všímají zejména prezentace nemovitosti, především fotek. Rozhodující je samozřejmě prodejní cena, kterou zájemci porovnávají s ostatními nabídkami na trhu.

Jak na adekvátní cenu za nemovitost?

U správného nastavení ceny vám pomůže srovnávací tržní analýza. „Můžete se podívat na aktuálně inzerované nemovitosti v okolí. Ale pozor, cenu musíte ponížit o 10-15 %, protože za inzerovanou cenu se nemovitost málokdy prodá. Pokud byla prodejní cena nastavena správně, je nemovitost již prodána a není v inzerci,“ radí Mgr. Dominik Ženatý, makléř realitní sítě CENTURY 21, https://www.century21.cz/. Tuto analýzu může udělat každý sám.

Dále je možné doplnit analýzu o ceny prodaných nemovitostí v podobné lokalitě a dispozici – zde pomůže realitní makléř, který by měl mít k těmto informacím přístup. Narazíte-li na zkušeného makléře, může také přidat svůj zkušenostní odhad. Do prodejní ceny určitě zahrňte i již vlastní investované finance či zohledněte specifika nemovitosti a o tuto sumu buď navýšíte anebo ponížíte finální požadovanou částku.

Špatný první dojem už nezachráníte

Prezentace nemovitosti je větší oříšek. Fotografie bývají často podceňovány a na mnoha z nich je vidět, že jsou pořízené rychle, nekvalitním fotoaparátem, nejsou barevně vyvážené a focený objekt nebyl mnohdy ani uklizen. A fotografie přitom prodává. Stačí se podívat na reklamy s nablýskanými vozy nebo na letáky plné barevných potravin. Na těchto fotkách je vidět mnoho hodin práce a zasloužený účinek.

„Správná příprava nemovitosti na prodej (home staging) zahrnuje úklid nemovitosti, její odosobnění, to znamená žádné fotografie, medaile, suvenýry z cest a vytvoření co nejvolnějšího prostoru (třeba odstěhováním nábytku). Vznikne tak obraz „hotelového pokoje“, kde si každý dokáže představit své bydlení. A to je přece to, co každý prodávající chce,“ popisuje úspěšnou praxi makléř realitní sítě CENTURY 21.

Takto upravený byt je poté třeba nafotit, ideálně zrcadlovkou se širokoúhlým objektivem, aby vynikla velikost prostorů i všechny detaily. Není třeba nafotit úplně vše, stačí hlavní „důvody“, proč by si klient měl koupit právě váš byt – krásnou koupelnu, novou kuchyňskou linku, prostorný obývací pokoj nebo výhled z balkónu. Na konci focení je vhodné nemovitost natočit na video. Kromě sady krásných fotografií tak můžete mít v ruce i videoprohlídku, díky které si každý klient lépe představí dispozice vaší nemovitosti.

Důkaz místo slibů

Finálním krokem na cestě nemovitosti ke svému kupci je osobní prohlídka a návštěva nemovitosti. Byla by škoda, kdyby potencionální kupci byli realitou zklamaní a vlastně chodili na prohlídku zbytečně. Proto se nesnažte nemovitost přibarvovat. Reálným popisem si zaručíte, že přijdou jen opravdoví zájemci, kteří nechtějí marnit svůj čas, a tedy ani ten váš. Neváhejte se obrátit s celým procesem či jen s prosbou o radu na odborníky. Realitní makléři jsou vyškolení profesionálové. Mají zkušenosti s různými typy nemovitostí, zkušenosti s jednáním s lidmi, ale především s vyjednáním o ceně. Nic nebrání tomu, aby vaše nemovitost našla ideálního kupce, protože vysněnou nemovitost lze najít každému a třeba někdo čeká zrovna na tu vaši.

Více informací získáte na webu http://www.century21.cz/

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3