INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2Platový portál Platy.cz realizoval zaměstnanecký průzkum o tom, jaké vlastnosti chybějí současným manažerům. V rámci průzkumu se odborníci ptali, jak lidé hodnotí svého přímého nadřízeného. Podívali se také na to, jaký mají vztahy se šéfem vliv na platové ohodnocení zaměstnance. Průzkum je součástí Paylab Compensation Monitoru, který sleduje trendy v oblasti odměňování. Do průzkumu se kromě České republiky zapojilo deset dalších evropských zemí, v nichž je mezinárodní portál Paylab.com zastoupený regionálními platovými portály.

Zaměstnanci, kteří mají přátelský vztah se svým šéfem, vydělávají víc

Až čtyři z desíti zaměstnanců charakterizují svůj vztah k nadřízenému spíš neutrálně nebo negativně. Rezervovaný vztah se svým šéfem, kdy je cítit vzájemný odstup, má v hodnocení za všechny zúčastněné země 35 % respondentů (v ČR 34 %). Další 4 % (V ČR 3 %) uvedla, že jejich vztah s nadřízeným je chladný až nepřátelský. 
„Přátelský vztah se šéfem deklarovalo v České republice 63 % respondentů. Zajímavým zjištěním je, že lidé, kteří mají přátelský vztah se šéfem, mají v ČR v průměru o 18 % vyšší plat než ti, kteří mají s nadřízeným rezervovaný nebo nepřátelský vztah,“ uvedl Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz, propojeného v ČR s Platy.cz. 
Platový rozdíl ve prospěch dobrých vztahů vyšel ve všech zemích, kde se průzkum realizoval. Limitní hodnoty přitom na obou koncích spektra zaujaly pobaltské země: největší rozdíl byl v Estonsku (21 %), nejmenší v Lotyšsku (7 %). Z průzkumu také vyplynulo, že lidé na manažerských pozicích, kvalifikovaní techničtí pracovníci, zaměstnanci v IT a mladší zaměstnanci do 35 let mají všeobecně lepší vztahy s přímými nadřízenými. Čím je zaměstnanec starší, tím má rezervovanější vztah k nadřízenému.

3A jaké vlastnosti současným manažerům chybějí nejvíce?

Nejčastěji lidé zapojení do průzkumu u svých nadřízených postrádají férovost, upřímnost, komunikativnost, ale také odvahu a rozhodnost. Lidé, kteří mají s nadřízeným přátelský vztah, si častěji stěžují, že šéf nemá kuráž a že je málo kreativní. Zaměstnancům, kteří mají rezervovaný až chladný vztah se šéfem, zase více vadí nedostatek úcty a respektu ze strany šéfa a nedůvěryhodnost. Také více pochybují o jeho kompetentnosti, odbornosti a zkušenostech. Zaměstnanci, kteří vydělávají podprůměrně, si stěžují, že šéfům chybí férovost, ochota, slušnost, pokora a větší otevřenost. Těm, jejichž platy jsou nadprůměrné, u šéfů kromě odborných zkušeností chybí také charizma, odvaha a rozhodnost, rozvaha a kreativita.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3