INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

apliAsociace CECED, která sdružuje přední světové výrobce domácích spotřebičů na evropské úrovni, v letošním roce slaví 60 let svého vzniku. V rámci těchto oslav připravila asociace zásadní krok, a to rebranding na název APPLiA. APPLiA vychází z anglického slova appliances, což jsou v překladu spotřebiče.

Od dnešního dne se tato změna názvu týká i asociace výrobců domácích spotřebičů v České republice, kdy se název mění z CECED CZ na APPLiA CZ. 

Dnes to v Praze společně oznámili Paolo Falcioni, generální ředitel bruselské centrály APPLiA a Radek Hacaperka, generální ředitel české asociace, dnes již APPLiA CZ, na tiskové konferenci konané v Praze. Mezi evropské členy Sdružení patří přes 20 významných výrobců praček, lednic, vysavačů a další bílé techniky například Electrolux, Bosch, Siemens, Miele, Whirlpool, Gorenje, Beko, Philips a další.

„Jedním ze zásadních témat pro následující období 2019 - 2020 je jak připravovaná změna odpadové legislativy na úrovni České republiky na jedné straně, tak i příprava na přechod na nové energetické štítky v rámci celé Evropy na straně druhé,“ říká Radek Hacaperka, generální ředitel APPLiA CZ. O změně energetických štítků s platností od 1. ledna 2020 pravděpodobně ještě letos rozhodně Evropský parlament.

„Hlavním úkolem Sdružení pro příští rok bude připravit české i evropské zákazníky na revoluční změnu v energetických štítcích, kde se budou u některých zásadních skupin (pračky, myčky, chlazení) posouvat parametry pro určení energetických tříd, takže se může stát, že se některé výrobky ocitnou ze skupiny A+++ ve třídě B nebo C,“ vysvětluje Radek Hacaperka a dodává: „A naším úkolem bude tyto velké změny vysvětlit spotřebitelům. Bude to nelehký úkol, ale již nyní úzce spolupracujeme s agenturou SEVEn a Ministerstvem obchodu a průmyslu na přípravě edukační kampaně, která by měla proběhnout na přelomu roků 2019 a 2020.“

display„Výrobce spotřebičů sice čeká náročný rok 2019, ale pro zákazníky by měl být nový systém energetických štítků výrazně srozumitelnější,“ poznamenal prezident APPLiA CZ Tomáš Abraham, který je zároveň jednatelem zastoupení Miele pro ČR a SR. Připomněl také, že věří aktivitám, které jsou pro edukaci spotřebitelů připravovány, a je přesvědčen o úsudku zákazníků v ČR, že si na základě těchto nových štítků vyberou pro sebe vždy ten nejvhodnější spotřebič, byť to nebude vždy ten nejlevnější. Zároveň zdůraznil fakt, který vychází z celoevropských průzkumů, že právě energetické štítky jsou po měně Euro vnímané jako druhý nejvýznamnější symbol společné Evropy.

Generální ředitel bruselské asociace APPLiA prezentoval pohled výrobců na celý legislativní balíček Circular Economy, a to jako velkou příležitost pro celou Evropu získat zpět surovinovou soběstačnost a výrazně zapojit do výroby nových výrobků materiály získané zpracováním a recyklací výrobků, které již mají za sebou životní cyklus. A to je, dle názoru Paola Falcioniho, jeden z největších benefitů této nové legislativy.

„Výrobci domácích spotřebičů jsou ale nyní v ČR v obtížnějším postavení než jinde v Evropě,“ upozornil Radek Hacaperka. Důvodem je dlouho chystaná odpadová legislativa, kterou už dva roky neúspěšně připravuje MŽP společně s MPO. „Chystaný zákon sice zakotvuje povinnost, aby výrobci spotřebičů zajistili sběr a recyklovali staré výrobky s ukončenou životností, ale zároveň jim chce znemožnit, aby si sami svobodně vybrali, zda si zpracování a recyklaci zajistí sami nebo prostřednictvím nasmlouvaných recyklačních firem. To je pro výrobce nepřijatelné, protože by zvýšené náklady na recyklaci museli promítnout do koncové ceny spotřebičů pro zákazníka,“ vysvětlil Radek Hacaperka. Zároveň dodal, že stále věří tomu, že MŽP bude v průběhu nadcházejících připomínkových řízení ochotné vyslechnout a snad i přijmout rozumné argumenty. Jeho snahy podpořil i Paolo Falcioni a zároveň mu popřál mnoho úspěchu při jednání s oběma ministerstvy.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3