Můžete si účtovat více, než vaši konkurenti, jakmile se naučíte, jak vypustit cenu z rovnice. Asi nejčastější rada pro obchodníky zní: prodávejte hodnotou, ne cenou. Ale pokud ji budete uplatňovat tak jako většina, k ničemu to nevede.
Právě probíhající výsledková sezóna ukazuje, že firmy svým hospodařením většinově předčily očekávání analytiků. Podobně dobrých výsledků často nedosahovaly ani před krizí. Jak mohou na tuto situaci reagovat investoři? Rozumnou volbou je investovat do akcií. Přitom je ale nutné mít neustále na paměti, že riziko a nejistota je v současné době výrazně vyšší než v minulosti, a proto je třeba myslet i na nenadálé poklesy. Nadstandardní růsty jsou však pravděpodobnější.
Nejpostiženějšími oblastmi podnikání jsou dlouhodobě doprava, stavebnictví a zpracovatelský průmysl, nejlépe si vede vzdělávání, zdravotnictví, kulturní a rekreační činnosti, služby a utility. Statistiky bankrotů v českém hospodářství ve středu zveřejnila poradenská společnost Dun & Bradstreet.
Poslední týdny opět pořádně zamíchaly kartami ve vývoji kurzu koruny, a to jak vůči euru tak i vzhledem k americkému dolaru. Zatímco v prvním čtvrtletí koruna k oběma měnám posilovala, s nástupem jara se karta obrátila a česká měna nyní tahá za kratší konec. V posledních týdnech se na měnovém páru s eurem obchoduje vysoko nad hladinou 25 CZK/EUR a v případě amerického dolaru dokonce na téměř dvouletém korunovém minimu nad úrovní 20 CZK/USD.
Česká republika je na tom hůř, než se čekalo Zveřejněná výkonnost české ekonomiky za první čtvrtletí (-1 %) byla výrazně negativním překvapením, kterému v takovém rozsahu nenasvědčuje nic z přicházejících makroekonomických dat.
V současnosti se poskytování úvěrů firemnímu sektoru v regionu střední a východní Evropy (CEE) drží na dobré úrovni, v příštích měsících však budou zřejmě přetrvávat rozdíly ve výkonnosti jednotlivých zemí. Takové je jedno z hlavních zjištění nedávné analýzy firemního úvěrování ve střední a východní Evropě, provedené úsekem CEE & Poland Strategic Planning UniCredit.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...