Zatímco některým segmentům ekonomiky dala pandemie covidu-19 zabrat, prodeji elektroniky se dařilo. Lidé během roku ve velkém nakupovali techniku pro home office, mrazáky na uskladnění zásob, oxymetry, sterilizátory i bezkontaktní teploměry. Hitem Vánoc pak byly elektronické dárky v podobě smartphonů, herních konzolí či elektrických zubních kartáčků. S přísunem elektrozařízení logicky roste i množství elektroodpadu, jehož sběr se letos kvůli koronaviru mírně propadl. Pro to, aby se zbavili starého elektra, ale lidé nemusejí jezdit do sběrného dvora. Stačí využít svozové či další speciální služby.
Tohle už není „malá“, ale pořádně „velká domů“ pro českou agropotravinářskou lobby. V krizové době koronaviru, kdy se lidé zabývají očkovacím chaosem a zajištěním základních životních potřeb, poslanci schválili novelu zákona, která stanovuje povinný podíl českých potravin v tuzemských obchodech. Na první pohled to může znít hezky. Důsledky tohoto neuváženého kroku však budou dalekosáhlé se zásadním dopadem na rozpočet i občany. Zisk z tohoto opatření budou mít jen a jen velcí agrobaroni.
I přes rostoucí nezaměstnanost chybí českým firmám pracovníci. Jedním z důvodů je současná pandemická situace, která výrazně komplikuje a prodlužuje náborový proces kvalifikovaných i nekvalifikovaných uchazečů ze zahraničí, kteří jsou v mnoha oborech nezastupitelní.
Jakékoliv prognózy jsou v době vrcholící pandemie věštěním z křišťálové koule, přesto se již nyní rýsují trendy a novinky, které pravděpodobně v nejbližších letech budou formovat pracovní trh. Podívejte se, jak předpovídají nejbližší budoucnost experti ze Stanton Chase, mezinárodní firmy pro vyhledávání vrcholových manažerů (Executive Search).
Budoucnost kancelářských budov je v ekologii a moderních technologiích. Mají zelené střechy i fasády a chytrá řešení pomáhají větrání, udržování ideálního vnitřního klimatu či využívání slunečního svitu. Jsou pak více soběstačné, a šetří tak energie. O takové budovy je zájem, mluví se o nich a zaměstnavatelé i zaměstnanci je oceňují. To vše navíc pomáhá životnímu prostředí.
Ondřej Parpel, výkonný ředitel společnosti OPT OnDemand, evropský poskytovatel služeb tisku a kompletních dodávek produktů na vyžádání pro velkoobchodní i maloobchodní firmy z celého světa obchodující s reklamním zbožím, nastiňuje predikce na změny a očekávaný vývoj v segmentech tzv. print on demand a fullfilment e-commerce/retailu.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...