Firmy a fyzické osoby z Lucemburka jsou, z pohledu objemu ovládaného kapitálu v základním jmění českých firem, aktuálně, poprvé v historii, největšími zahraničními vlastníky našich firem.
Strategická poloha České republiky a kvalifikovaní lidé jsou hlavními důvody, proč do ČR míří firmy z celého světa a otvírají zde svá centra podnikových či zákaznických služeb. Jejich plány nenarušil ani dramatický vývoj pandemie, zavřené hranice a nouzový stav.
Malé a střední firmy často trpí tím, že ne všechny procesy, které se na straně řízení odehrávají, se vyznačují souladem. Cenová politika neodpovídá reálnému obchodování. Tyto momenty značně mohou ovlivnit cashflow a rozvoj společnosti. Ing. Jiří Jemelka, MBA, ze společnosti J.I.P. pro firmy v rozhovoru představuje případovou studii, v níž šlo o celkovou optimalizaci podniku, který pro český trh dodává exkluzivní produkty vysokých řemeslných kvalit.
Počet pracovníků, kteří za uplynulý rok změnili obor, i navzdory pandemii a nucenému pozastavení či utlumení činnosti firem z mnoha oblastí klesá. Obor změnilo pouze 14 % ekonomicky aktivních lidí. Pro 59 % z nich byla tato změna trvalá, zbývajících 41 % však věří, že šlo o změnu dočasnou a k původnímu oboru se vrátí.
Cestovní ruch v souvislosti s pandemií COVID-19 prochází mimořádně náročným obdobím. Firmy a podnikatelé se musí vyrovnávat s nepředvídatelným vývojem a často se měnícími podmínkami.
Daňové ráje stále nenašly své pomyslné dno. Počet českých společností, které mají vlastníka v zemi považované za daňový ráj, kontinuálně klesá od roku 2015. Podle poradenské společnosti Dun & Bradstreet v prvním kvartálu odešlo z daňově zvýhodněných destinací celkem 88 českých společností.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...