Zdraví je to nejcennější, co máme. A kvalitní, dostupné a dlouhodobě udržitelné zdravotnictví je základem každé dobře fungující moderní společnosti.
Obor podnikových, zákaznických a IT služeb má potenciál proměnit Českou republiku z tradiční výrobní ekonomiky s levnou pracovní silou na zemi moderních a inovativních služeb s vysokou přidanou hodnotou, a výrazně tím přispět k transformaci a růstu české ekonomiky.
Dvě třetiny českých firem si nemyslí, že vláda ve zbytku letošního roku omezí jejich činnost. Vyplývá to z průzkumu Instant Research1 pro poradenskou skupinu Moore Czech Republic, realizovaného v období 2.–7. září 2021.
Mnoho firem nařídilo úplný home office, někde se střídali pracovníci v sudých a lichých týdnech, schůzky nahradily videokonference. Následovaly rozestupy, dezinfekce, respirátory, očkování. S nástupem léta a nižších čísel nárůstů nakažených ale mnoho firem, stejně jako českých občanů obecně, v opatřeních a ostražitosti významně polevilo. Co musejí firmy a instituce nyní udělat, aby je neohrozila nákaza zaměstnanců a podzimní či zimní omezení provozu?
Společnost ManpowerGroup Česká republika dnes zveřejnila výsledky průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“ pro čtvrté čtvrtletí roku 2021.
Digitalizace a vzdálená práce změnily požadavky nejen na běžné pracovníky, ale také na manažery, kteří v souvislosti s těmito trendy čelí novým výzvám.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...