INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Analýzy

23. prosinec 2015

Čeští exportéři a importéři jsou v Evropě největšími optimisty, co se týče krátkodobého výhledu na růst obchodních příležitostí. Vyplývá to ze speciálního průzkumu, který pravidelně zadává bankovní společnost HSBC pod názvem „Průzkum důvěry v trhy“, a která poprvé obsahuje data z České republiky. Podle výsledků 83% respondentů z Česka očekává růst objemu obchodních příležitostí v následujících měsících. České firmy jsou optimističtější než Německé (66%), nebo Polské (70%) a překonávají i globální průměr (61%). V odpovědi na otázku, jak chtějí docílit obchodního růstu, bylo nejčastější odpovědí zvyšování produktivity, zlepšování zákaznické spokojenosti a zvyšování kvalifikace zaměstnanců.

Zuzana Lincova b zdroj Profesia
22. prosinec 2015

Pro většinu z nás jsou Vánoce synonymem klidu a rodinné pohody, pro mnohé jsou ale běžným pracovním dnem. Štědrý den navíc tráví v práci stále více lidí. Které profese s sebou nesou povinnost pracovat i ve dnech, kdy si ostatní užívají volna, cukroví, rodiny a pohádek? Ve kterých oborech je ve službě nejvíce lidí?

Ilustracni gastro zdroj ProfesiaCZ
18. prosinec 2015

Gastronomické služby jsou jedním z oborů, kde se projevuje dlouhodobý nedostatek lidí. To má hned několik důvodů: v oboru je tradičně velmi vysoká fluktuace, práce je psychicky i fyzicky náročná, zvláště v poměru k nižší platové hladině, a navíc jde o segment, kde je poměrně obvyklé nedodržování zákoníku práce, především délky pracovní doby.

16. prosinec 2015

Jaká zpravodajská témata zajímají Čechy nejvíce? Výsledky průzkumu agentur AMI Communications a STEM/MARK vypovídají hodně o životním stylu jednotlivých generací. Nejstarší si vyhledávají informace především o bydlení, nejmladší překvapivě o financích. Všechny generace pak spojuje zájem o aktuální domácí dění. Pro celou společnost je také příznačná nízká záliba v politických tématech, která je procentuálně na obdobné úrovni, jako zájem o dění ze světa českých celebrit.

11. prosinec 2015

Končící rok 2015 byl pro českou ekonomiku rokem mimořádně úspěšným. Nejen proto, že se nám po letech půstu podařilo dosáhnout opravdu vysokého růstového tempa (nad 4 % meziročně), ale především proto, jaké parametry tento růst má.

10. prosinec 2015

Situace padesátníků na pracovním trhu je čím dál svízelnější. Každoročně zavítají na úřady práce desítky tisíc zkušených lidí, kteří chtějí pracovat, ale nemohou. Zaměstnavatelé totiž často upřednostňují mladší pracovníky. Podle Jozefa Pappa ze společnosti Stanton Chase, která se věnuje vyhledávání vrcholových manažerů, si lidé nad 50 let zaslouží víc respektu. Jejich nadhled získaný dlouholetou praxí totiž nelze ničím nahradit.

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3