Pravidelný výzkum Postoje české veřejnosti k reklamě přinesl očekávané výsledky. Průzkum navazuje na šetření, které od roku 1993 prováděla agentura Marktest, a.s. a v kterém pokračuje v posledních letech agentura Factum Invenio a ppm factum. Doposud bylo realizováno celkem 33 reprezentativních výzkumů, jejichž výsledky tvoří ucelenou vývojovou řadu. Poslední šetření proběhlo v lednu 2016 na reprezentativním vzorku obyvatel České republiky. Dotázáno bylo 1 000 osob ve věku nad 15 let.
Společnost Manpower Česká republika zveřejnila výsledky průzkumu „Manpower Index trhu práce“pro druhé čtvrtletí roku 2016. V rámci průzkumu Manpower Index trhu práce pro druhé čtvrtletí 2016 byla všem účastníkům vybraného reprezentativního vzorku 750 zaměstnavatelů v ČR položena otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti v následujícím čtvrtletí do konce června 2016 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“
V únoru letošního roku se oproti lednu zvýšil počet bankrotů u všech sledovaných kategorií. Bylo vyhlášeno 80 bankrotů obchodních společností, 650 bankrotů fyzických osob podnikatelů a 1 485 osobních bankrotů. Ve všech kategoriích se také zvýšil počet návrhů na bankrot. V meziročním srovnání počtu bankrotů došlo u všech kategorií k poklesu. Vyplývá to z analýzy provedené z dat portálu www.informaceofirmach.cz obsahujícího údaje o podnikatelských subjektech z České i Slovenské republiky.
Zpřesněný odhad vývoje HDP v posledním čtvrtletí 2015 (0 % mezičtvrtletně, 4 % meziročně) potvrdil základní kontury naznačené předběžným odhadem. Rovněž se potvrdil celoroční růst ve výši 4,3 %. Nově přinesl ČSÚ informaci o struktuře růstu pro poslední čtvrtletí. Spotřebitelská poptávka oproti třetímu čtvrtletí dále posílila o 0,9 %, ve stejném rozsahu ale oslabila poptávka investiční. Meziročně v posledním čtvrtletí spotřeba domácností stoupla o 2,9 %, investice o 7,9 %.
Podíl tuzemských značek na českém franšízovém trhu neustále roste. Na začátku letošního roku tvořily české franšízové značky 65 % trhu, což představuje meziroční nárůst o 7 p.b. Neznamená to však, že by se zahraniční sítě o náš trh nezajímaly, nebo by z něj dokonce odcházely. Vyplývá to z Reportu franchisingu Česká republika 2015, který každoročně zpracovává společnost PROFIT system franchise services.
Trh agenturního zaměstnávání pravděpodobně projde největšími změnami za celou dobu existence, a to kvůli připravované novele zákona o zaměstnanosti, ukládající mj. agenturám půlmilionovou kauční povinnost. Návrh novely je již v ukončeném třetím připomínkovém meziresortním řízení. Agentura Wincott People, která je významným poskytovatelem pracovníků asi pro stovku firem z automobilového průmyslu a strojírenství, vítá snahy o zpřehlednění trhu agenturního zaměstnávání i to, že během připomínkového řízení byly z novely odstraněny sporné body jako 15% kvóta na agenturní zaměstnance nebo zákaz tzv. řetězení smluv na dobu určitou. Domnívá se, že vázání půlmilionové kauční částky povede spolu s potřebou disponovat značným pracovním kapitálem k očekávané konsolidaci trhu, z něhož zmizí stovky subjektů, a v této souvislosti zbývá v připravované novele dořešit otázku flexibilního přidělení stovek pracovníků ze zaniklých agentur.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...