Vyjádření Svazu průmyslu a dopravy ČR ke studii Zdravotního ústavu v Ostravě o zdrojích znečištění v Moravskoslezském kraji. Průmysl dle studie není hlavním znečišťovatelem ovzduší na Ostravsku. Reportáž o tomto tématu byla odvysílána na ČT24 (http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/415231100240061).
Pouze pro 13 % procent českých domácností jsou hlavním místem pro nákupy menší prodejny, které nelze zařadit mezi hypermarkety, supermarkety nebo diskonty. Obliba řetězců u spotřebitelů meziročně vzrostla o tři procenta. Hlavními důvody, proč v nich nakupuje téměř 9 z 10 domácností České republiky, jsou příhodná poloha, široký sortiment a akční ceny či slevy. Lidé oceňují také kvalitní a čerstvé zboží, snadnou orientaci v prodejně a možnost dobrého parkování.
Od srpnové prognózy se v domácí ekonomice prohloubila souhra ojedinělých jednorázových prorůstových faktorů, které se projevily zejména v oblasti investic.Nová prognóza proto znovu zvyšuje očekávaný růst pro letošní rok, pro rok 2016 zůstává výhled bez větších změn. Očekávaný růst pro rok 2016 ve výši kolem 2,5 % pro českou ekonomiku dává příznivou a zejména fundamentálně udržitelnou trajektorii do budoucna. Dynamika českého hospodářství bude v roce 2015 i v roce 2016 vyšší než růst ve většině zemí eurozóny, což slibuje pokrok v konvergenci ekonomické úrovně k nejvyspělejším evropským ekonomikám.
V registru nespolehlivých plátců DPH v říjnu přibylo dalších 533 společností a jejich celkový počet tak dosáhl 2 384. Více než třetina nespolehlivých plátců DPH má sídlo v Praze, pětina v Jihomoravském kraji. Statistiky dnes zveřejnila poradenská společnost Bisnode, která se zabývá poskytováním ekonomických informací o firmách.
Pokud je návrh slev na sociálním pojištění důsledně promyšlen, pak jej HK ČR považuje za akceptovatelný, byť nesystémový. Hlavní otazník však visí nad tím, zda by opatření nevedlo k výpadkům plateb na sociální pojištění a následně ke zvýšení sazby odvodů či sazby daní pro celou podnikatelskou sféru.
Nový průzkum s názvem „Role PR v českých firmách v roce 2016“, který zveřejnila agentura PRAM Consulting poukázal na změny komunikačních priorit u českých firem v roce 2016. Většina oslovených se shoduje na tom, že v roce 2016 se soustředí hlavně na budování dobrého jména a reputace jejich značky, zaměří se na tvorbu obsahu a aktivnější využívání digitálních médií a sociálních sítí.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...