INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Analýzy

25. srpen 2015

O něco nižší, avšak stále poměrně vysoká zůstává podnikatelská důvěra v České republice. Nálada firem je zhruba stejně dobrá, jako byla na začátku roku, i když o něco nižší než třeba v červnu. Na náladě firem se sice mohlo podepsat napětí kolem řešení řeckého dluhu, avšak tento faktor je spíše marginální.

4. srpen 2015

Nové firmy v Česku přibývají nebývalým tempem. Jen v prvním pololetí jich bylo registrováno 13 486, což je o 7,4 % více než ve stejném období loňského roku. Pokud tento trend vydrží, bude v roce 2015 založeno nejvíce firem od předkrizového roku 2007. Do základního kapitálu letos podnikatelé investovali 7,3 miliard korun. Celkový počet společností v ČR přesáhl 421 500. Informace vyplývají z databází a výpočtů poradenské společnosti Bisnode.

29. červenec 2015

České neziskové organizace se v roce 2014 ve srovnání s předešlými roky aktivněji zapojovaly do veřejného života a dění ve svých komunitách. Vyplynulo to z mezinárodního hodnocení Americké agentury pro mezinárodní rozvoj (USAID), jejímž partnerem v České republice je Asociace veřejně prospěšných organizací ČR (AVPO ČR). V celkovém hodnocení, ve kterém se porovnává například stabilita neziskového sektoru, úroveň legislativy či finanční zajištění neziskových organizací, se Česká republika drží na třetím místě za Estonskem a Polskem. Za námi zůstalo například Slovensko a Maďarsko, kde došlo ke zhoršení celkového skóre. Celkem se hodnotí 29 zemí ze střední a východní Evropy a Eurasie.

24. červenec 2015

Důvěra v českou ekonomiku v červenci mírně klesla, výjimkou je pouze průmysl, kde se zlepšilo hodnocení jak současné celkové ekonomické situace, tak jejího výhledu pro příštích šest měsíců. Jak celková důvěra v českou ekonomiku, tak důvěra podnikatelů klesly ze svého lokálního maxima, a také důvěra spotřebitelů zůstává z historického pohledu silná. Důvěrou spotřebitelů zřejmě poněkud otřásly každodenní titulky na téma Řecko.

8. červenec 2015

Pokles insolvenčních návrhů pokračuje! V pololetí 2015 bylo o 4,2 % insolvenčních návrhů méně než v pololetí roku 2014. Výrazný podíl na tomto vývoji má pokles insolvenčních návrhů u firem, kde se počet insolvencí snížil proti pololetí 2014 téměř o 10 %. U spotřebitelů a nepodnikajících živnostníků je pokles mírnější a dosahuje 3,54 %.

7. červenec 2015

Analýza jasně ukazuje, že exporty našich podnikatelů do Řecka nedosahují ani čtvrt procenta celkových exportů, téměř jisté výpadky dodávek tedy nebudou mít na celkovou ekonomiku prakticky žádný dopad. Pro ilustraci, do Maďarska vyvezeme ve finančním vyjádření patnácti násobně více. Přesto je objem aktuálních pohledávek našich exportérů více jak jedna miliarda korun.

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3