INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Mladí lidé u nás mají o podnikání výrazně větší zájem, než má starší generace. Zatímco mezi lidmi pod 35 let věku si dokáže vlastní podnikání představit polovina z nich, u starších 50-ti let je to pouze čtvrtina. Prokázala to nejnovější studie o podnikání ze 44 zemí světa.

Každoroční průzkum zadala společnost Amway již pošesté v řadě, tentokrát oslovila téměř 50 tisíc respondentů ve 44 zemích světa.

Průzkum se zaměřil hlavně na podnikatelský potenciál, tedy na procento lidí, kteří si dovedou představit start vlastního podnikání. V ČR se tento podíl pohybuje již několik let kolem 38 procent. V Česku však reálně podniká pouze 6 procent lidí, takže podnikatelská "propast" činí 30 procent.

Česko v potenciálu nevybočuje z průměru zemí EU, v mezinárodním srovnání však zaostává. Například v USA je potenciál 51 procent, v Mexiku dokonce 81 procent. Naopak, na Slovensku je to pouze 33%, v Německu 25%. Právě podnikatelský potenciál v posledních letech u mladších generací roste.

„Postoj k podnikání mezi mladými lidmi v Čechách se vyvíjí pozitivně. Vysoké školy zavádí v této oblasti nové obory, vznikají inkubátory a co-workingová centra. Motivace lidí začít s podnikáním tak dostává stále více impulsů,“ říká Martin Lukeš, docent z Vysoké školy ekonomické v Praze.

Mladší lidé také vidí Českou republiku jako dobré místo k podnikání, konkrétně 57 procent mladších 35 let si myslí, že v ČR je přívětivé podnikatelské prostředí. U generace nad 50 let je to pouze 44 procent.

Věk hraje roli i v tom, co lidi může od podnikání odradit. Čím vyšší věk, tím se lidé více bojí selhání a finanční zátěže, kterou může přinést bankrot.

Hlavním lákadlem na vlastním podnikání je představa nezávislosti na zaměstnavateli. Tato motivace je důležitá pro 41 procent Čechů, důležitou roli hraje i možnost realizovat vlastní představy. Až poté lidé zmiňují podnikání jako zdroj dalších příjmů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3