INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

21204578 smart charging for electric vehiclesJednou z hlavních výzev, které jsou spojeny s využíváním obnovitelných zdrojů energie, je její skladování, které by umožňovalo vyrovnávání poptávky po energii a její nabídky. Renault vyvíjí řešení, které by umožnilo využít pro tyto účely automobilové akumulátory. 

Stacionární sklady energie jsou důležitou součástí inteligentních elektrických ekosystémů na ostrovech Porto Santo a Belle-Île-en-Mer. Skupina Renault vyvíjí také největší evropský systém skladování energie založený na autobateriích pro elektromobily.

Slunce a vítr jsou velmi důležitými a nevyčerpatelnýmí zdroji obnovitelné energie, ale množství elektřiny vyráběné díky větrným turbínám nebo fotovoltaickým panelům je proměnlivé a navíc je závislé kromě jiného i na počasí. To znamená, že spotřeba elektřiny se nemusí vždy shodovat s množstvím elektřiny, které je zrovna v nabídce.
Řešením tohoto problému je samozřejmě skladování elektrické energie. K tomuto cíli mohou posloužit akumulátory do elektromobilů. V současné době Renault, průkopník a lídr na evropském automobilovém trhu s elektromobily, vyvíjí systémy stacionárního skladování energie, a dává tak druhý život akumulátorům pocházejícím ze značkových elektromobilů.

Elektrické ekosystémy

Podmínky panující na portugalském ostrově Porto Santo jsou příznivé pro výrobu energie ze slunce a větru. Místní úřady a energetická společnost EEM, Empresa de Electricidade da Madeira, zahájily v roce 2018 spolupráci se skupinou Renault, aby na ostrově za její pomoci vybudovaly inteligentní elektrický ekosystém v rámci progamu „Smart Fossil Free Island”. Tento systém je založen na elektrických automobilech, inteligentním nabíjení, reverzibilním nabíjení a rovněž i na skladování energie.

Pro účely skladování energie vytvářené větrnými a slunečními elektrárnami jsou regenerovány autobaterie, které pocházejí z elektromobilů Renault. Ty kromě jiného plní také důležitou roli v místní elektrické síti: regulují a stabilizují síťové napětí a akumulují energii produkovanou lokálními slunečními a větrnými elektrárnami.

Na podobných principech funguje i program „FlexMob’ile” na francouzském ostrově Belle-Île-en-Mer. V rámci tohoto programu skupina Renault vybavila ostrov svými akumulátory. Cílem programu „FlexMob’ile” je podpora transformace elektrické energie. Baterie pocházející z elektromobilů Renault mohou být využívány pro skladování přebytečné energie, kterou v průběhu dne vyrobí fotovoltaické panely umístěné na střechách budov. Nashromážděná energie následně slouží pro napájení elektromobilů nebo pro vytápění rekreačních domů.

Největší systém tohoto typu v Evropě

V tomto roce by měl být dokončen projekt „Advanced Battery Storage”, který je realizován skupinou Renault. Tento projekt předpokládá vytvoření největšího stacionárního systému skladování energií s využitím trakčních baterií z elektrických automobilů, jaký kdy byl vytvořen v Evropě.
Tento systém bude schopen akumulovat minimálně 60 MWh a bude disponovat kapacitou 70 MW. Bude rozmístěn v mnoha městech ve Francii a Německu a bude schopen skladovat energii, která odpovídá roční spotřebě více než 5 000 domácností. Díky tomu pomůže zachovávat správnou frekvenci napětí v síti. Projekt „Advanced Battery Storage”, prováděný skupinou Renault, je součástí strategie pro rozvoj inteligentního elektrického ekosystému podporujícího transformaci elektrické energie.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3