Společnost Hyundai odhalila první fotografie a videa nového modelu Santa Fe. Verze vlajkové lodi značky Hyundai v evropském segmentu SUV bude figurovat od září 2020. Nabídne řadu prémiových vylepšení a nové hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení i bez ní. Nové Santa Fe kromě toho bude prvním vozidlem Hyundai v Evropě, které využívá zcela novou platformu třetí generace, jež umožňuje ještě vyšší úroveň provozních vlastností, hospodárnosti a bezpečnosti.
K modernizaci dochází u příležitosti 20. výročí nejdéle prodávaného SUV značky Hyundai. Nové Santa Fe má modernizovaný design v odvážném a osobitém stylu, mnoho nových prvků technické a bezpečnostní výbavy a poprvé nabízí hybridní pohony – konvenční i s možností vnějšího nabíjení.
„Nové Santa Fe jsme modernizovali prémiovými prvky výbavy a přitažlivou estetikou, což bezesporu zvyšuje hodnotu tohoto modelu,“ říká SangYup Lee, výkonný viceprezident a globální vedoucí designérského centra Hyundai. „Odvážné linie sahající z jedné strany na druhou a od přídě k zádi poskytují modelu Santa Fe robustní a současně kultivovaný vzhled, který je mezi zákazníky v segmentu SUV velmi žádaný. Kromě toho jsme výbavu rozšířili o velký počet nových prvků a funkcí, čímž jsme vytvořili opravdové SUV s rodinným zaměřením, které je potěšení řídit.“
Ještě prémiovější atmosféra díky novému luxusnímu paketu
Nové Santa Fe je prvním vozidlem značky Hyundai, pro které je na přání nabízen luxusní paket zaručující ještě vyšší míru komfortu a sofistikovanosti. Exteriér této verze zahrnuje speciální design 20“ kol a spodní části předního a zadního nárazníku i boční ochranné obložení v barvě karoserie místo matně černého laku.
Nové prémiové varianty vnitřního designu
Interiér nového modelu Santa Fe nyní poskytuje ještě více prostoru, komfortu a praktičnosti v porovnání s předchozím modelem. Všechny komponenty jsou vyrobeny z prémiových materiálů. Modernizace zahrnuje mimo jiné nový design spodní části přístrojové desky, nově navrženou středovou konzolu a nový 10,25“ dotykový displej informačního, zábavního a navigačního systému. Nová „plovoucí“ středová konzola s tlačítky elektronického voliče převodovky je plynulou křivkou napojena na plochy spodní části přístrojové desky. Nové Santa Fe je poprvé vybaveno voličem terénního režimu. Různé jízdní režimy se komfortně aktivují ovládacím prvkem na středové konzole.
Rozmístění všech tlačítek je intuitivní a řešené s ohledem na maximální ergonomii. Řidič má ze svého sedadla vše snadno na dosah. Nepoužívaný držák nápojů lze uzavřít a schránka pod konzolou poskytuje dodatečný odkládací prostor. Prémiová vylepšení interiéru završuje nový zcela digitální panel přístrojů na 12,3“ displeji.
Vyšší hospodárnost a nové elektrifikované pohony
Po vzoru populárních modelů Kona Electric a Hybrid, které jsou bestsellery značky Hyundai v segmentu malých SUV, rozšiřuje Hyundai svou produktovou řadu elektrifikovaných SUV i na své vrcholný model pro evropský trh. Nové Santa Fe je prvním vozem Hyundai v Evropě, které se bude prodávat s novými hybridními pohony „Smartstream“ ve verzích s možností vnějšího nabíjení i bez ní. Více informací o nabídce poháněcích ústrojí pro nové Santa Fe bude zveřejněno v blízké budoucnosti.
Nová platforma pro ještě lepší provozní vlastnosti a optimalizovanou bezpečnost.
Nové Santa Fe je prvním modelem Hyundai v Evropě a prvním SUV Hyundai globálně, zkonstruovaným na zcela nové platformě třetí generace určené pro vozidla Hyundai. Nová platforma umožňuje významné zvýšení úrovně provozních vlastností, ovladatelnosti, hospodárnosti a bezpečnosti.
Nová platforma je vybavena systémem, který usměrňuje proudění vzduchu. Optimalizovaným pohybem vzduchu motorovým prostorem se zlepšuje odvádění tepla a současně se zvyšuje stabilita spodní části vozidla. Stabilitu vozidla zvyšuje také uložení těžkých komponentů platformy v nižší poloze, což snižuje hmotnost a těžiště. Vylepšena byla rovněž aerodynamika. Minimalizovaný aerodynamický odpor vzduchu přispívá k vynikající úrovni hospodárnosti a provozních vlastností.
Pevné body fixních pák řízení byly přemístěny ke středům předním kol, což zlepšuje ovladatelnost. V oblastech s intenzivními vibracemi bylo vylepšeno odhlučnění.
Nová platforma přináší také významná vylepšení v oblasti pasivní bezpečnosti díky optimalizované konstrukci. Použití skeletu s víceúrovňovými deformačními zónami a komponenty tvářenými za tepla, spolu s využitím super hlubokotažných ocelových plechů, umožňuje vozům na této platformě lépe pohlcovat nárazové síly v případě kolize a současně minimalizovat deformace prostoru pro cestující.
(tz)