INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

a a aSituace na trhu zánovních vozů je i přes problémy způsobené koronavirem stabilní. Množství aut v nabídkách za první pololetí je prakticky shodné se stejným obdobím loňského roku.

Za šest měsíců letošního roku se na trhu nabízelo 48.867 aut do 5 let stáří a s nájezdem do 50.000 km, což je pouze 266 aut méně než za stejné období loni. Jejich cena však oproti loňsku vzrostla o 30.000 Kč na průměrných 439.000 korun.

"Zánovní ojetiny jsou pro tuzemskou klientelu stále velmi populární a ani pandemie s jejich oblibou výrazně nezahýbala. Ekonomické výhody téměř nových aut jsou zcela nesporné. U běžných značek a modelů se úspora oproti novému autu pohybuje v průměru mezi 20 a 30 %, u prémiových a luxusních značek není výjimkou cena pod 50 % jejich původní hodnoty. Přitom se jedná zpravidla o auta, která budou ještě několik let v prodloužené tovární záruce od výrobce a servisní náklady jsou tak nižší, než u starších a používanějších ojetin," říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.

Největší nabídka mladých ojetin je standardně v Praze a Středočeském kraji, nejméně jich naopak lidé nabízejí na Vysočině a na Karlovarsku. Téměř 60 % aut je nabízeno s benzinovými motory, necelých 33 % naopak využívá dieselové agregáty. Zbytek připadá na různé alternativní pohony, kterých v posledních letech každoročně přibývá, a zákazníci k nim získávají větší důvěru. Například u hybridních modelů se oproti loňskému prvnímu pololetí nabídka rozšířila o 624 na 1159 aut. Plně elektrických modelů prodejci nabízeli 277, tedy o 44 kusů více než vloni. Mírně však klesá nabídka aut na LPG a CNG.

Stejně jako ve všech ostatních segmentech automobilového trhu, i na poli zánovních aut vládne mladoboleslavská škodovka s podílem více jak 40 % nabízených vozů. Následuje Volkswagen, Hyundai, Mercedes-Benz a pětici nejlepších uzavírá japonská Toyota, která vloni držela až osmou pozici. Mezi deseti nejvíce nabízenými modely je osm modelů Škoda a z ostatních automobilek pouze Hyundai i30 a VW Golf.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3