Značka Peugeot je jedním z průkopníků osobních dodávek. První vozy tohoto segmentu prodávala už v roce 1996. Jejich prodejní objemy se zvyšovaly každým rokem až do roku 2008, kdy byl na trh uveden model Peugeot Partner Tepee, multifunkční vůz s vysokou modularitou a bezkonkurenční praktičností.
Tento vůz odstartoval prodejní revoluci, kterou značka Peugeot ještě podpořila uvedením sedmimístného provedení v roce 2009 či verze pro dobrodruhy nazvané Outdoor. V roce 2018 označení Parter Tepee skončilo a nahradilo ho Peugeot Rifter. Atraktivita tohoto nového modelu oproti předchůdci ještě vzrostla, zejména pak díky novému konceptu uspořádání interiéru, Peugeot i-Cockpit. Dále u něj zákazníci oceňují zvýšenou světlou výšku, sedmimístné provedení, prostorný moderní interiér, objemný zavazadelník a přitažlivý design se znaky SUV.
Velkým lákadlem je také multifunkční střecha Zénith zahrnující panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou, podsvětlený středový panel o objemu 14 litrů a objemnou stropní schránku přístupnou i z druhé řady sedadel. Tento doplněk výbavy posunuje Peugeot Rifter na novou úroveň.
Letos Peugeot oznámil, že i tento model, vyznávající tradiční hodnoty jako robustnost, praktičnost, pořádný objem a výkonný motor, půjde v duchu nové doby. Peugeot Rifter se tedy představil jako 100% elektromobil. Ekologická varianta ovšem této osobní dodávce neubrala nic z jejích předností. Do vozu e-Rifter pořád naložíte přes tisíc litrů nákladu, stále můžete volit mezi dvěma délkami (standardní a prodlouženou), nezmizela ani sedmimístná úprava, a navíc dokáže elektrický e-Rifter utáhnout až 750 kilogramů. Zásadním rozdílem mezi konvenčním Rifterem a elektrickým e-Rifterem je pohon. E-Rifter je poháněn výhradně elektromotorem. Neprodukuje tedy žádné emise CO2. Na jedno nabití ujede až 280 kilometrů, přičemž dobíjení s pomocí Wallboxu trvá přibližně 5 hodin. V rychlodobíjecí stanici se nabije na 80 % za 30 minut.
Nový e-Rifter bude na český trh uveden v prvním čtvrtletí příštího roku, objednávat ho ale lze už od 13. října. První cena startuje na 860 000 Kč vč. DPH, přičemž se jedná o vyšší úroveň výbavy Allure. Základní úrovně Active a Active Pack nebudou v Česku nabízeny. V ceně má zákazník osmiletou záruku na baterii (nebo 160 tis. km) a pětiletou (nebo 50 tis. km) smlouvu Optiway Servis, která pokrývá veškeré servisní úkony včetně materiálu a práce. S financováním Peugeot Finance získá klient navíc zimní pneumatiky zdarma. Prvních sto kupujících ušetří díky bonusové nabídce Kredit 10 000 Kč za veřejné dobíjení.
Pokud chcete poradit s výběrem či provozem elektromobilu, nebo potřebujete pomoc s řešením dobíjení, navštivte stránky PeugeotElektromobilita.cz
(placená prezentace)