INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ustredni foto copyU osobních vozů už dnes elektrický pohon překvapí jen málokoho. Užitkové vozy však dosud zůstávaly z tohoto hlediska tak trochu na okraji zájmu. Tedy alespoň v České republice.

V západoevropských zemích, kde roste počet nízkoemisních zón, jsou firmy, a zejména pak ty distribuční, zásobovací apod. nuceny hledat nová řešení mobility. Naftové dodávky přestávají náročným ekologickým požadavkům měst vyhovovat.

Kromě zón s omezeným vjezdem nahrávají elektrickým dodávkám do karet i nižší provozní náklady, různé daňové úlevy a vysoký komfort jízdy. Mnohé firmy elektřinu jakožto zdroj energie upřednostňují i proto, že ji díky řešením typu fotovoltaických článků či tepelných čerpadel pořídí levně, v případě energetických firem dokonce v podstatě zadarmo. Elektrické dodávky jsou vhodné i pro velké komplexy, například letiště či nemocnice, kde mohou vozidla sloužit svému účelu, aniž by musely opustit areál kvůli tankování.

Dalším plusovým bodem pro elektromobily je fakt, že většina firemních vozů najede průměrně méně než 200 kilometrů za den. Pro firemní klienty se tak elektřina stává jasnou volbou. Někteří výrobci aut už jsou na tento trend připravení a zavádějí elektrický pohon do kompletní modelové řady užitkových vozidel, jako například Peugeot. Ten se ale nespokojil jen s elektřinou, některé jeho vozy totiž umí využívat k pohonu i vodík. Nyní Peugeot hodlá svou silnou pozici na trhu posílit kompletní obnovou své užitkové modelové řady – Partner, Expert, Boxer. Všechny tyto vozy mohou být poháněny elektřinou, nicméně benzín a diesel zůstávají stále v nabídce.

Nejmenší dodávka Peugeot Partner bude i po faceliftu využívat spalovací motory. Je dostupná s jedním benzínovým a dvěma dieselovými motory. Elektrická verze má nově dojezd až 330 kilometrů. Užitné vlastnosti pak mají všechny verze stejné bez ohledu na pohon. Užitný objem dosahuje až 4,4 m3, užitečné zatížení 780 kg a tažná hmotnost 750 kg, což jsou v daném segmentu nejlepší hodnoty.

Nový Peugeot Expert může pohánět jeden ze tří naftových motorů o výkonu 120, 145 nebo 180 koní. Elektrická verze má dojezd až 350 kilometrů. Expert je všestranným pracovním nástrojem se všemi užitnými vlastnostmi, jaké se od něj očekávají, včetně užitného objemu až 6,6 m3, užitečného zatížení 1263 kg a tažné kapacity 1000 kg.

Největší dodávka Boxer uveze až 17 krychlových metrů, z hlediska užitečné hmotnosti to představuje jednu a půl tuny. Základem motorové nabídky je dieselový BlueHDi 2.2 se 3 různými výkony 120, 140 a 180 koní. Společně s faceliftem dostal nový Boxer i novou baterii o kapacitě 110 kWh, což mu zajišťuje dojezd až 420 km.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3