INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

gmp enRok 2024 je pro společnost DS Automobiles rokem zrychlení její energetické transformace. Ještě před uvedením nových 100% elektrických modelů značka představuje nové elektrifikované varianty vozů DS 3 a DS 4.

Díky řešení HYBRID mohou zákazníci společnosti DS Automobiles využívat výhod samodobíjecí hybridní technologie. Ve srovnání s benzínovým motorem získají lepší komfort, lepší energetickou účinnost a nižší provozní náklady.

U tohoto systému také odpadá nutnost dobíjení. Řízení baterie je plně automatizovaná, dobíjení a vybíjení probíhá během jízdy, bez nutnosti připojení k elektrické síti.

Komfort transparentní technologie
Prvních pár metrů tiché jízdy pouze díky elektrickému pohonu, možnost jízdy bez sebemenších emisí CO2 a v případě potřeby vyššího výkonu pomoc benzínového motoru: HYBRID kombinuje dvě různé energie pro pozoruhodný jízdní komfort a vysokou účinnost.

Možnost jízdy pouze s elektromotorem znamená, že se vůz pohybuje velmi tiše, nabízí bezkonkurenční komfort a skutečně plynulou jízdu. Během několikakilometrové jízdy městem umožňuje HYBRID ujet na elektrický pohon více než 50 % cesty, úspora paliva dosahuje až 40 %.

Při cestách mimo město zajišťuje kombinace benzínového a elektrického pohonu efektivitu a flexibilitu. Elektromotor poskytuje dodatečný točivý moment při nízkých otáčkách a při prudké akceleraci dodatečný výkon pro vyšší výkon a nižší spotřebu paliva.

Systém HYBRID je navržen tak, aby fungoval samostatně. Baterie se díky benzínovému motoru během jízdy automaticky dobíjí, bez nutnosti zapojování kabelů a čekání. Vzhledem k tomu, že zpomalovací fáze jsou řízeny automaticky, aby docházelo k rekuperaci energie, výrazně se snižuje také používání mechanického brzdového systému, takže dochází ke snížení emisí jemných částic.

Tichý provoz ve městě prospívá životnímu prostředí i místním obyvatelům. Pro bezpečnost chodců je při jízdě vozu rychlostí do 30 km/h vydáván slabý zvuk (AVAS).

V porovnání s modelem DS 3 PureTech 130 EAT8 znamenají tato zlepšení v kombinovaném homologačním cyklu WLTP nárůst účinnosti o téměř 20 % (na ujetí 100 km je potřeba o 1,2 litru paliva méně) a snížení emisí CO2 o 27 gramů na kilometr (tj. o 19 %) na 112 gramů CO2 na kilometr, takže majitelé vozu DS 3 HYBRID již ve Francii nemusí platit přirážku k pojistnému. Ve městě klesá spotřeba paliva dokonce o 38 %.

V případě modelu DS 4 činí nárůst v kombinovaném homologačním cyklu WLTP dokonce 16 % (na ujetí 100 kilometrů je potřeba o 1,1 litru paliva méně), přičemž emise CO2 poklesly o 15 %, tj. o 21 gramů na minimálních 116 gramů CO2 na kilometr. Na DS 4 HYBRID (bez příplatkové výbavy) se tak ve Francii nevztahuje ekologická přirážka k pojistnému. Ve městě se spotřeba paliva snižuje až o 39 %.

Komponenty systému HYBRID, které jsou zabudované pod kapotou a v podlaze, nemají vliv na prostornost kabiny ani objem zavazadlového prostoru, které jsou tak naprosto stejné jako u benzínové verze.

Samodobíjecí hybridizace pro maximální pohodlí
Řešení HYBRID tvoří zážehový motor o výkonu 136 k/230 Nm spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou s integrovaným elektromotorem o výkonu 21 kW (28 k)/55 Nm. Samodobíjecí elektrický systém pohání lithium-iontová baterie NMC s kapacitou 0,9 kWh.

Benzínový motor představuje výraznou změnu oproti dřívější nabídce, neboť motor byl specificky vyvinut pro systém HYBRID. Jde o tříválec o objemu 1 199 cm3, který dosahuje výkonu 136 k a točivého momentu 230 Nm, jenž je dostupný od 1 750 otáček za minutu. Tato nová verze pracuje v Millerově cyklu, který přináší vyšší termodynamickou účinnost, a tím i výrazné snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Motor je rovněž vybaven novým rozvodovým řetězem a novým turbodmychadlem s proměnnou geometrií, které optimalizují odolnost a odezvu při nízkých otáčkách.

Synchronní elektromotor s permanentními magnety je zabudován do nové šestistupňové dvouspojkové převodovky e-DCS6. S výkonem 21 kW (28 k) a maximálním točivým momentem 55 Nm umožňuje vozu jízdu výhradně na elektrický pohon při malých rychlostech a nízkých požadavcích na točivý moment. Při zpomalování elektromotor funguje jako generátor, který rekuperuje kinetickou energii a dobíjí akumulátor umístěný pod podlahou s kapacitou 0,9 kWh. Systém rovněž poskytuje energii pro komfortní startování benzínového motoru.

Ke komfortu a účinnosti vozu HYBRID přispívá také převodovka e-DCS6. Omezuje přerušování točivého momentu a poskytuje pocit mimořádně plynulé jízdy. Je do ní zabudován elektromotor, měnič a řídicí jednotka, čímž šetří místo a hmotnost.

U modelu DS 3 se čas zrychlení z 0 na 100 km/h zkrátil o 1,2 sekundy na 8,4 sekundy a zrychlení s pevným startem na 1 000 metrů se zlepšilo o 1,1 sekundy na 29,7 sekundy ve srovnání s motorem PureTech 130 EAT8.

Také v případě modelu DS 4 se ve srovnání s motorem PureTech 130 EAT8 výkon zlepšil, zrychlení z 0 na 100 km/h vůz dosáhne za 10,4 sekundy (rychlejší o 1,2 sekundy) a zrychlení s pevným startem na 1 000 metrů trvá 31,7 sekundy (- 1,3 sekundy).

Podpora řidiče pro maximalizaci efektivity jízdy
Za volantem je přepínání z jednoho motoru na druhý nepostřehnutelné, při jízdě pouze na elektrický pohon ukazatel rychlosti změní barvu na modrou. Na digitálním přístrojovém displeji lze prostřednictvím elektroměru zobrazit tok energie, úroveň nabití baterie a její provozní stav. Procento ujeté vzdálenosti pouze na elektrický pohon se zobrazuje na palubním počítači a objeví se také na konci jízdy.

Aby se řidiči s tímto hybridním systémem lépe seznámili, bude každému zákazníkovi při předání vozů DS 3 HYBRID a DS 4 HYBRID poskytnuto krátké proškolení s cílem optimalizovat jízdní komfort a efektivitu.

DS 4 HYBRID je již k dispozici v nových verzích výbavy PALLAS a ÉTOILE
DS 4 HYBRID je prvním vozem, u něhož se představí nové verze výbavy, které začíná společnost DS Automobiles nabízet v roce 2024. Novou nabídku tvoří dva stupně výbavy, PALLAS a ÉTOILE, z nichž každý je dodáván se dvěma charakteristickými pakety výbavy na přání. Design exteriéru, shodný pro obě verze, s přední maskou DS WINGS a leskle černými koncovkami výfuku, zaujme specifickými 19palcovými koly.

Verze PALLAS nabízí interiér s látkovým čalouněním Diamond Tungsten a černou látkou DS s novým vzorem prošívání na sedadlech a opěradlech. Komfort v kabině zajišťují akustická vrstvená boční okna vpředu a systém Clean Cabin s „Air Quality System“ doplňující dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Technologická výbava zahrnuje adaptivní tempomat Stop & Go, systém varování před opuštěním jízdního pruhu a přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou.

DS 4 HYBRID ve verzi ÉTOILE nabízí dva typy interiérů s čalouněním černá Alcantara® s novým prošíváním nebo hnědá kůže Nappa Criollo v provedení Bracelet a vyhřívanými sedadly. Výbava zahrnuje elektricky ovládaná sedadla, systém infotainmentu DS IRIS SYSTEM s funkcí DS SMART TOUCH a displejem DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY. Styl, komfort a bezpečí vozu DS 4 HYBRID ÉTOILE zajišťují i světlomety DS MATRIX LED VISION, zatmavená zadní okna s reflexním efektem, akustická vrstvená boční okna a také paket Detekce provozu za vozem.

K dispozici jsou dva pakety příplatkové výbavy: „Komfort“ a „Techno“ v případě verze PALLAS a „Komfort Plus“ a „Techno Plus“ u verze ÉTOILE. Tyto pakety nabízejí to nejlepší z komfortu a technologií společnosti DS Automobiles a v případě ÉTOILE zahrnují poloautonomní řízení 2. úrovně DS DRIVE ASSIST 2.0, sedadla s masážní funkcí, Hi-fi systém FOCAL Electra® a systém Vision 360.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3