INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

gmp enRok 2024 je pro společnost DS Automobiles rokem zrychlení její energetické transformace. Ještě před uvedením nových 100% elektrických modelů značka představuje nové elektrifikované varianty vozů DS 3 a DS 4.

Díky řešení HYBRID mohou zákazníci společnosti DS Automobiles využívat výhod samodobíjecí hybridní technologie. Ve srovnání s benzínovým motorem získají lepší komfort, lepší energetickou účinnost a nižší provozní náklady.

U tohoto systému také odpadá nutnost dobíjení. Řízení baterie je plně automatizovaná, dobíjení a vybíjení probíhá během jízdy, bez nutnosti připojení k elektrické síti.

Komfort transparentní technologie
Prvních pár metrů tiché jízdy pouze díky elektrickému pohonu, možnost jízdy bez sebemenších emisí CO2 a v případě potřeby vyššího výkonu pomoc benzínového motoru: HYBRID kombinuje dvě různé energie pro pozoruhodný jízdní komfort a vysokou účinnost.

Možnost jízdy pouze s elektromotorem znamená, že se vůz pohybuje velmi tiše, nabízí bezkonkurenční komfort a skutečně plynulou jízdu. Během několikakilometrové jízdy městem umožňuje HYBRID ujet na elektrický pohon více než 50 % cesty, úspora paliva dosahuje až 40 %.

Při cestách mimo město zajišťuje kombinace benzínového a elektrického pohonu efektivitu a flexibilitu. Elektromotor poskytuje dodatečný točivý moment při nízkých otáčkách a při prudké akceleraci dodatečný výkon pro vyšší výkon a nižší spotřebu paliva.

Systém HYBRID je navržen tak, aby fungoval samostatně. Baterie se díky benzínovému motoru během jízdy automaticky dobíjí, bez nutnosti zapojování kabelů a čekání. Vzhledem k tomu, že zpomalovací fáze jsou řízeny automaticky, aby docházelo k rekuperaci energie, výrazně se snižuje také používání mechanického brzdového systému, takže dochází ke snížení emisí jemných částic.

Tichý provoz ve městě prospívá životnímu prostředí i místním obyvatelům. Pro bezpečnost chodců je při jízdě vozu rychlostí do 30 km/h vydáván slabý zvuk (AVAS).

V porovnání s modelem DS 3 PureTech 130 EAT8 znamenají tato zlepšení v kombinovaném homologačním cyklu WLTP nárůst účinnosti o téměř 20 % (na ujetí 100 km je potřeba o 1,2 litru paliva méně) a snížení emisí CO2 o 27 gramů na kilometr (tj. o 19 %) na 112 gramů CO2 na kilometr, takže majitelé vozu DS 3 HYBRID již ve Francii nemusí platit přirážku k pojistnému. Ve městě klesá spotřeba paliva dokonce o 38 %.

V případě modelu DS 4 činí nárůst v kombinovaném homologačním cyklu WLTP dokonce 16 % (na ujetí 100 kilometrů je potřeba o 1,1 litru paliva méně), přičemž emise CO2 poklesly o 15 %, tj. o 21 gramů na minimálních 116 gramů CO2 na kilometr. Na DS 4 HYBRID (bez příplatkové výbavy) se tak ve Francii nevztahuje ekologická přirážka k pojistnému. Ve městě se spotřeba paliva snižuje až o 39 %.

Komponenty systému HYBRID, které jsou zabudované pod kapotou a v podlaze, nemají vliv na prostornost kabiny ani objem zavazadlového prostoru, které jsou tak naprosto stejné jako u benzínové verze.

Samodobíjecí hybridizace pro maximální pohodlí
Řešení HYBRID tvoří zážehový motor o výkonu 136 k/230 Nm spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou s integrovaným elektromotorem o výkonu 21 kW (28 k)/55 Nm. Samodobíjecí elektrický systém pohání lithium-iontová baterie NMC s kapacitou 0,9 kWh.

Benzínový motor představuje výraznou změnu oproti dřívější nabídce, neboť motor byl specificky vyvinut pro systém HYBRID. Jde o tříválec o objemu 1 199 cm3, který dosahuje výkonu 136 k a točivého momentu 230 Nm, jenž je dostupný od 1 750 otáček za minutu. Tato nová verze pracuje v Millerově cyklu, který přináší vyšší termodynamickou účinnost, a tím i výrazné snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Motor je rovněž vybaven novým rozvodovým řetězem a novým turbodmychadlem s proměnnou geometrií, které optimalizují odolnost a odezvu při nízkých otáčkách.

Synchronní elektromotor s permanentními magnety je zabudován do nové šestistupňové dvouspojkové převodovky e-DCS6. S výkonem 21 kW (28 k) a maximálním točivým momentem 55 Nm umožňuje vozu jízdu výhradně na elektrický pohon při malých rychlostech a nízkých požadavcích na točivý moment. Při zpomalování elektromotor funguje jako generátor, který rekuperuje kinetickou energii a dobíjí akumulátor umístěný pod podlahou s kapacitou 0,9 kWh. Systém rovněž poskytuje energii pro komfortní startování benzínového motoru.

Ke komfortu a účinnosti vozu HYBRID přispívá také převodovka e-DCS6. Omezuje přerušování točivého momentu a poskytuje pocit mimořádně plynulé jízdy. Je do ní zabudován elektromotor, měnič a řídicí jednotka, čímž šetří místo a hmotnost.

U modelu DS 3 se čas zrychlení z 0 na 100 km/h zkrátil o 1,2 sekundy na 8,4 sekundy a zrychlení s pevným startem na 1 000 metrů se zlepšilo o 1,1 sekundy na 29,7 sekundy ve srovnání s motorem PureTech 130 EAT8.

Také v případě modelu DS 4 se ve srovnání s motorem PureTech 130 EAT8 výkon zlepšil, zrychlení z 0 na 100 km/h vůz dosáhne za 10,4 sekundy (rychlejší o 1,2 sekundy) a zrychlení s pevným startem na 1 000 metrů trvá 31,7 sekundy (- 1,3 sekundy).

Podpora řidiče pro maximalizaci efektivity jízdy
Za volantem je přepínání z jednoho motoru na druhý nepostřehnutelné, při jízdě pouze na elektrický pohon ukazatel rychlosti změní barvu na modrou. Na digitálním přístrojovém displeji lze prostřednictvím elektroměru zobrazit tok energie, úroveň nabití baterie a její provozní stav. Procento ujeté vzdálenosti pouze na elektrický pohon se zobrazuje na palubním počítači a objeví se také na konci jízdy.

Aby se řidiči s tímto hybridním systémem lépe seznámili, bude každému zákazníkovi při předání vozů DS 3 HYBRID a DS 4 HYBRID poskytnuto krátké proškolení s cílem optimalizovat jízdní komfort a efektivitu.

DS 4 HYBRID je již k dispozici v nových verzích výbavy PALLAS a ÉTOILE
DS 4 HYBRID je prvním vozem, u něhož se představí nové verze výbavy, které začíná společnost DS Automobiles nabízet v roce 2024. Novou nabídku tvoří dva stupně výbavy, PALLAS a ÉTOILE, z nichž každý je dodáván se dvěma charakteristickými pakety výbavy na přání. Design exteriéru, shodný pro obě verze, s přední maskou DS WINGS a leskle černými koncovkami výfuku, zaujme specifickými 19palcovými koly.

Verze PALLAS nabízí interiér s látkovým čalouněním Diamond Tungsten a černou látkou DS s novým vzorem prošívání na sedadlech a opěradlech. Komfort v kabině zajišťují akustická vrstvená boční okna vpředu a systém Clean Cabin s „Air Quality System“ doplňující dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Technologická výbava zahrnuje adaptivní tempomat Stop & Go, systém varování před opuštěním jízdního pruhu a přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou.

DS 4 HYBRID ve verzi ÉTOILE nabízí dva typy interiérů s čalouněním černá Alcantara® s novým prošíváním nebo hnědá kůže Nappa Criollo v provedení Bracelet a vyhřívanými sedadly. Výbava zahrnuje elektricky ovládaná sedadla, systém infotainmentu DS IRIS SYSTEM s funkcí DS SMART TOUCH a displejem DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY. Styl, komfort a bezpečí vozu DS 4 HYBRID ÉTOILE zajišťují i světlomety DS MATRIX LED VISION, zatmavená zadní okna s reflexním efektem, akustická vrstvená boční okna a také paket Detekce provozu za vozem.

K dispozici jsou dva pakety příplatkové výbavy: „Komfort“ a „Techno“ v případě verze PALLAS a „Komfort Plus“ a „Techno Plus“ u verze ÉTOILE. Tyto pakety nabízejí to nejlepší z komfortu a technologií společnosti DS Automobiles a v případě ÉTOILE zahrnují poloautonomní řízení 2. úrovně DS DRIVE ASSIST 2.0, sedadla s masážní funkcí, Hi-fi systém FOCAL Electra® a systém Vision 360.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3