INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

PavelDojáčekKdyž jsem vstoupila do prostor Hyundai – Autocentrum Dojáček s.r.o., bylo mi jasné, že jsem v prostředí, jehož základ položil známý podnikatel Karel Dojáček. Dýchl na mne řád, jistota spolehlivého zázemí, i zrcadlo vize týkající se postupného rozvoje podnikání nejen v pražských Vršovicích, a také styl, jakým se jeho představy dostávají do praxe.

Noblesa i velkorysost v pojetí toho, oč se tento moudrý člověk léta snaží. Jeho vrozená soutěživost někdejšího automobilového závodníka je nesmazatelnou stopou, po níž jde i jeho vnuk Ing. Pavel Dojáček, šéf dealerství Hyundai, s nímž je i následující rozhovor:

Jak se značce daří od doby, kdy jste dealerem Hyundai?

Začínali jsme v lednu 2022, tedy vlastně před nedávnem. Za tu dobu jsme prodej zdvojnásobili, lidé si na nás už zvykli a vědí, že jsme v Autocentru Dojáček k seznamu nabízených značek přibrali i tohoto světoznámého pre­mianta. Dostáváme se k číslům, jež jsme schopni generovat se značkami Fiat nebo Jeep, které dlouhodobě prodáváme a servisujeme. Konkurence je však obrovská, není jednoduché obstát. Naším cílem je snažit se uspokojit větší část
trhu v ČR jak v prodeji, tak servisu. Zákazníků si vážíme, ať již se na nás obrátí s přáním pořídit nový automobil, nebo ho opravit. Víme však, že nelze usnout na vavřínech, a přemýšlíme, čím klientovi cestu k nám ještě usnadnit.

V čem Hyundai konkuruje jiným značkám?

Hyundai je druhou nejprodávanější automobilovou značkou v České republice, což samo o sobě vypovídá o tom, že je na špici. Mezi její přednosti patří cenová politika, záruky v rozsahu pěti let nebo neomezený počet najetých kilometrů, ta pětiletá záruka se vztahuje i k nákupu vozu firmou nebo na živnost. Na to zákazníci velmi slyší, představuje to pro ně ­určitou jistotu. Z hlediska komfortu je to pak pohodlí v autě, infotainment, výborná konektivita v současném digitálním světě. Ovládání je velmi uživatelsky přívětivé stejně jako třeba ergonomie vozu. Lze uplatnit vysokou míru personifikace, vybavení dle individuálního přání, máme hodně typů výbav, pro některé zákazníky je dnes Hyundai ikonou a srdeční záležitostí. Vyhovuje totiž českému naturelu.

A zájem o elektromobily?

Není převratný, ale roste, alespoň podle poptávky směřující k nám. Určitě je to i díky finanční podpoře státu. Dotace ve výši 200 000 Kč na nové auto pro podnikající osoby při splnění určitých podmínek a 50 000 Kč na nabíječku pro soukromé osoby i podnikatele prodej podpořil, je větší než před rokem.

H2Přízeň klientů je jistě na prvním místě...

Jednoznačně je to rodinný přístup k nim, protože si myslíme, že dnes se auto nemůže prodávat jako rohlíky. Jde o sofistikovaný výrobek, jemuž potřebuje člověk porozumět, ztotožnit se s ním. Ctíme budování vztahu se zákazníky, jde nám o to najít s nimi společnou řeč. Pomáháme s výběrem, v žádném případě se taková koupě nedá uspěchat. Náš patnáctičlenný tým funguje sehraně, snaží se zájemci naslouchat, mít na něj čas. A to funguje. Zákazník se potřebuje utvrdit v tom, že o něj stojíme, že si ho vážíme a že pro něj uděláme vše, co je v našich silách.

Kupuje se Hyundai také jako druhé auto do rodiny?

Ano, dříve to bývaly velmi často i20, nyní je to spíše Bayon.

Určitě jsou mezi zájemci i firmy, čím je dokážete povzbudit ke koupi? Speciálním financováním, servisem zdarma, přezutím pneumatik přednostně?

Vším, co si jen dokážete představit! Samozřejmě o firmy, které kupují celé flotily, obměňují velký automobilový park, velmi stojíme. Motivací k tomu, aby k nám získaly důvěru, jsou například servisní smlouvy s jistými výhodami. Ale naši komunikaci s firemními zákazníky stavíme především na vztazích. Snažíme se vcítit do potřeby té které společnosti a podle toho připravit nabídku. A pak je tu ještě jeden významný faktor, a to je zakladatel naší firmy Karel Dojáček, můj děda. To je velký podnikatel, jehož si mnozí z businessu u nás váží. A tak když potřebují firemní auta, jdou za ním, nechají si poradit, doporučit. A na jeho názor jako špičkového odborníka dají. Samozřejmě máme i náhodné firemní zákazníky, kteří si prostě řekli, že to s námi zkusí. Děkujeme všem za důvěru, kterou nám dávají. A pro všechny hledáme vždy to nejlepší řešení.

Lze ovlivnit, za jaké částky se jednotlivé modely vaším prostřednictvím budou prodávat?

Abych byl upřímný, mnoho manévrovacího místa k tomu není. Marže jsou malé, režie velká. Za velmi důležitý pokládáme lidský faktor. Komunikaci s klientem. On nám vysvětlí své požadavky, my jemu nastíníme, co je pro něj vhodné. Aby věděl, zač platí a proč tomu tak je.

Model i30 se stal ikonou. Kdo jej kupuje více, rodiny, ženy, nebo muži? A jaké věkové kategorie?

Je to různé. Našimi klienty jsou jak koncoví zákazníci, tak leasingové společnosti, stejně jako firmy, které pořizují velké flotily, nebo živnostníci. Firmy třeba často požadují i30 v kombíku s menší výbavou, což vychází cenově velice příznivě. Starší lidé dávají nyní přednost modelu Bayon, nástupci oblíbené ix20, je pro ně lepší takzvaně do ruky i na parkování. A i30 je jasný rodinný vůz, takže i ženy ho vnímají jako velmi příjemný a praktický automobil, který splňuje jejich představy.

O jaké barvy aut firmy stojí?

Nejvíce snad o bílou, i30 se také prodává hodně v červené, zajímavá je nová oranžová a temně zelená.

HyundaiCo vy osobně na značce nejvíce oceňujete?

Za naše dealerství oceňuji zejména technickou podporu. Snahu obsloužit zákazníka tak, aby na vybrané auto dlouho nečekal, stejně tak jsou vynikající krátké čekající lhůty v dodávkách náhradních dílů nebo zajištění náhradního vozidla. Perfektní jsou testovací jízdy nových modelů. Výborně spolupracujeme s pojišťovnou UNIQA v oblasti financování. Osobně vysoce hodnotím komfort vozidla, řekl bych, že Hyundai souzněl s českou povahou.

Plán pro letošní rok?

O číslech bych ještě nerad mluvil, abych to nezakřikl. Rozhodně pracujeme s plným nasazením, bylo tomu tak i v letošních úmorných vedrech o prázdninách, kdy mnozí lidé odpočívali u vody. My jsme jeli na plný plyn.

A vize na roky další?

Stát se jedničkou v prodeji Hyundai na českém trhu. K tomu ale musíme učinit určité kroky. Nyní se například snažíme rozšířit klempírnu, abychom mohli pojmout více vozidel k opravám. Čeká nás mechanizace ser­visních míst, nový stroj na seřizování světel
už máme. Avšak to zdaleka není vše.

Čím si vás dědeček získal, abyste pracoval pro jeho firmu? Bylo to těžké rozhodnutí?

Auta mě vždycky bavila, ostatně jsem žil v rodině, kde se podnikalo na všech frontách. V blízkosti dědy jsem se vždy pohyboval a obdivoval jsem, kolik nasbíral zkušeností, například s dodavateli, a že to s nimi nebylo nikdy jednoduché. Předávání těchto zkušeností, to je nepopsatelné, to je taková magie. Pro dědu je něco jasné hned, já to musím nejprve vstřebat. Každý, asi i díky rozdílnému věku, máme svůj přístup. Ale učím se rád, i když to občas nepřiznám.

Zasahuje do vašich představ, řízení, marketingu? Nebo máte absolutní prostor k seberealizaci?

Myslím, že prostoru mám dost a do mého stylu práce mi dědeček nezasahuje tolik, jak si možná někteří představují. Na čem však trvá, jsou výsledky. Což mu nelze mít za zlé, ba naopak. Nyní například přemýšlím, jak posílit marketing, jak obsáhnout sociální sítě, bez nichž moje generace nemůže existovat. I to má vliv na prodej, na věrnost zákazníka, přitahuje to nové zájemce, hlavně ty mladší. Po vztazích, na které sázíme, a perfektním strojním a diagnostickém vybavení, je to cesta číslo dvě. A tu je potřeba v brzké době dobře ošetřit.

H1Zjistil jste, že některé jeho zkušenosti mají cenu zlata?

Samozřejmě. Jenže to se pozná často až po nějakém průšvihu. Ale sázet na osvědčené metody, odhad situace, nedocenitelné technické znalosti nebo obchodní dovednosti tohoto muže se opravdu vyplácí. Je to jeho velké know-how, těžko ocenitelné duševní vlastnictví celé naší firmy. Snažím se tomu porozumět a vzít si z toho co nejvíc.

Karel Dojáček je tvrdý, ale dobrý obchodník. Čeho si na něm vážíte?

Toho, jak pro firmu žije. Pořád, i když by si mohl užívat důchodu. Taky vím, že nemá na lidi dvojí metr. Na čem se s kým domluví, to platí. V obchodě má rád férovost, otevřenou hru. Umí také skvěle dopředu odhadnout budoucí potřeby trhu, je prostě geniální vizionář. Dokáže dlouho promýšlet, ale vím, že i zdravě riskovat. V jeho případě podnikání nejsou jen čísla, ale také vášeň a srdce.

Pocházíte z podnikatelské rodiny, váš otec se výborně etabloval v tiskařské branži, jaký máte svůj podnikatelský sen?

Rád bych ve stopách dědy pokračoval, to je pro mne velká osobní výzva. Portfolio našich služeb bych ještě chtěl rozšířit, třeba cestou personalizace služeb. Pro každého to, co mu nejvíc vyhovuje, což je pracné, ale bude to nutnost. Úvahy nad obohacením našeho portfolia značek, i to tady je. Rovněž jsme převzali nedávno pražskou pobočku Auto Enge tady ve Vršovicích, což je autorizovaný servis vozů Volkswagen a Škoda.

za odpovědi poděkovala Eva Brixi

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3