INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Direct_pojistovna_logoTu situaci známe všichni: rozkopané ulice, neustále se měnící systém objížděk a v důsledku toho neúprosně narůstající zpoždění. Není proto divu, že čtvrtina řidičů v anketě DIRECT Pojišťovny přiznala, že se časovou ztrátu způsobenou opravami a stavebními pracemi na silnici téměř vždy snaží dohnat i na úkor porušení rychlostních limitů. Dalších 61,5 % dotázaných pak ze stejného důvodu porušuje předpisy alespoň občas.

„Většina řidičů především ve větších městech, kde v létě probíhá nejvíc oprav silnic, začíná svůj pracovní den stresem z toho, že přijde pozdě do práce. Z naší ankety vyplývá, že nejčastější zpoždění je 5 až 15 minut, dalších 38 % procent respondentů ale uvádí zpoždění až půl hodiny. To určitě nepřispívá k pohodě za volantem," upozornila Kateřina Krásová, tisková mluvčí DIRECT Pojišťovny.

Špatný stav silnic po zimním období nepřináší jen zničené podvozky, ale také práce na silnicích všeho druhu. Ať už jde o drobnější opravy povrchu vozovky a údržbu inženýrských sítí či rozsáhlé projekty modernizace dopravní infrastruktury, které uzavírají silnice na měsíce i roky, na přetížené silniční síti se jim často nedá vyhnout. I když jsou tyto práce nutné a z dlouhodobého hlediska pro řidiče prospěšné, vedou často k velmi stresovým situacím a v důsledku toho k větší agresivitě řidičů.

Jen 14 % řidičů uvedlo, že své zpoždění nikdy nedohánělo porušením rychlostních limitů. Naopak 24,5 % tak činí téměř vždy a většina, 61,5 % alespoň někdy. Opravy a stavební práce na silnici přitom pro téměř polovinu řidičů (47 %) znamenají průměrné zpoždění na cestě do práce od 5 do 15 minut. Dalších 38 % řidičů počítá s průměrným zpožděním až půl hodiny a 5 % dokonce více než to. Desetina řidičů uvedla zpoždění do 5 minut.

A co by podle řidičů pomohlo zlepšit tuto situaci? Dvě třetiny z nich (66 %) by ocenilo podávání spolehlivých a aktuálních informací o dopravní situaci, zácpách apod., například pomocí informačních tabulí. 53 % řidičů se shodlo na potřebě včasných informací o možných objížďkách a jejich lepším značení. Rezervy v řízení a koordinaci oprav a stavebních prací na silnici vidí 48 % řidičů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3