INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
cebia_1Společnost Cebia Vám přináší první čtvrtletní report za rok 2012 o trhu s ojetými vozidly. Cebia se v oboru profiluje již více než 20 let a jejími službami ročně projde více než 350.000 vozidel. Díky tomu může nabídnout statistické údaje a informace běžně nedostupné.

Grafy a statistické sestavy za I. čtvrtletí roku 2012 jsou vytvořeny analýzou dat z veřejně dostupných zdrojů uváděných na internetových portálech MDČR, MVČR, SDA a dat zpracovaných v rámci systémů Cebia (Zkontroluj si bazar, prověřování vozidel v systémech AUTOTRACER, ROKVY, PROVIN a VINTEST).

1. NEJPRODÁVANĚJŠÍ ZNAČKY – ŠKODA, VOLKSWAGEN, FORD:

- pozice na stupních vítězů drží stejně jako v roce 2011 trojice Škoda, Volkswagen a Ford.

Komentář Cebia: Domácí Škoda potvrdila svoje výsadní postavení z loňského roku, dokonce svůj podíl o 2 procentní body navýšila, zaujímá takřka jednu třetinu trhu s ojetými vozidly!

2. NEJPRODÁVANĚJŠÍ MODELY – ŠKODA OCTAVIA A FABIA:

- každé čtvrté prodané vozidlo je buď Octavia, nebo Fabia

Komentář Cebia: Mezi nejprodávanější osobní vozy se vklínil jako jediné užitkové vozidlo v přehledu na 10. místo FORD TRANSIT.

3. STÁŘÍ PRODANÝCH VOZIDEL – NEJVÍCE SE PRODÁVAJÍ TŘÍLETÁ AUTA:

- nejprodávanějším segmentem jsou vozidla ve stáří 3–5 let.

4. STÁŘÍ VOZOVÉHO PARKU – PRŮMĚR 13,83 LET!

Podívejme se na stáří celého vozového parku v ČR.

Komentář Cebia: Průměrné stáří je alarmující a neustále narůstá!

- průměrné stáří auta v ČR na konci roku 2011 – 13,83 let!

- 60,38% vozidel je starší 10 let!

- 31% vozidel je starší 15 let!

Graf 4

5. CENA PRODANÝCH VOZIDEL A DÉLKA PRODEJE:

- 61 % vozidel se prodá za cenu do 150.000 Kč

- polovina vozidel se prodá do 30 dnů

Komentář Cebia: Průměrná délka prodeje ojetého vozu se proti loňskému roku mírně zvýšila na 67 dnů.

6. POČET NAJETÝCH KILOMETRŮ U PRODÁVANÝCH VOZIDEL:

- průměrný nájezd vozidel prodaných v 1Q 2012 je 122.250 km

Komentář Cebia: Doporučujeme provést srovnáním počtu najetých kilometrů

7. PRŮMĚRNÝ STAV TACHOMETRU U 5 A 10 LETÝCH VOZIDEL

Počet najetých km u vozidel 5 a 10 let starých se téměř neliší!

- 5 let staré vozidlo má průměrně najeto – 124 440 km

- 10 let staré vozidlo má průměrně najeto – 159 312 km

Komentář Cebia: Dle průměrného nájezdu by mělo mít 10 leté vozidlo najeto min. 250 000 km.

Kam tedy v dalších letech zmizí 100 000 km?

Zjevný rozpor těchto údajů jen potvrzuje to, co vyplývá z dlouhodobých statistik Cebia:

42% ojetých vozidel nabízených k prodeji je stočených!

Proč? U vozidla upraveného o desítky tisíc km se může také cena lišit o desítky tisíc korun. Ukázka z inzertního portálu Sauto.cz:

A) Škoda Octavia, 2009, motor 1,4TSI, výbava Elegance, najeto 90.000km ....... 265.000 Kč

B) Škoda Octavia, 2009, motor 1,4TSI, výbava Elegance, najeto 29.000km ....... 320.000 Kč

---------------------

rozdíl v ceně 55.000 Kč !!!

Ročně se v ČR prodá cca 330 000 ks stočených vozidel.

Průměrná škoda na 1 vozidle je 20 000,- Kč = 6.600.000.000 Kč ročně pro podvodníky!

Ročně se v ČR odcizí vozidla v hodnotě 2.300.000.000 Kč!

Stáčení tachometrů je 3x výnosnějším obchodem než krádeže aut

a v ČR zatím legální.

8. PROVĚŘOVÁNÍ SKUTEČNÉHO ROKU VÝROBY – systém ROKVY:

Podívejme se, jak dopadla statistika zjištěného a uváděného roku výroby (graf 9):

Komentář Cebia: U pětiny vozidel je uváděn mladší rok výroby, nejčastěji se takto setkáme se Škodou Octavia.

20,2% vozidel má uváděno mladší rok výroby!

Nejčastějším případem je omlazení vozidla o 1–2 roky, nejvíce se pak s tímto omlazením statisticky setkáváme u těchto modelů:

ŠKODA OCTAVIA rok výroby 2006

VOLKSWAGEN PASSAT rok výroby 2007

ŠKODA FABIA rok výroby 2001

FORD MONDEO rok výroby 1996

Cenový rozdíl v případě vozidel lišících se ve stáří o rok či dva pak může být velice podobný příkladu s kilometry!

9. POZMĚŇOVÁNÍ IDENTIFIKÁTORŮ – systém VINTEST:

Až 18% vozidel, které Cebia prověří detailní fyzickou expertizou, vykazuje známky pozměnění identifikátorů, případně falšování dokladů!

Komentář Cebia: Hlavním důvodem 18 % závadových vozidel je skutečnost, že v ČR lze snadno uvést znovu do provozu vozidlo s pozměněnými identifikátory. Evidenční kontrola probíhá pouze vizuálním porovnáním VIN v dokladech s VIN na vozidle. Při kontrole nemá STK povinnost ověřit, jestli VIN je provedeno originální technologií a nedochází k ověření originality jakýchkoliv dalších identifikačních znaků vozidel.

10. PROVĚŘOVÁNÍ PŮVODU VOZIDEL – systém PROVIN:

16,5% vozidel, u nichž Cebia prověří dokladový původ v zahraničí, je závadových!

• 8,2% vozidel nebylo nikdy v deklarované zemi původu

přihlášeno – ukázalo se, že mají falešné doklady

• 4,5% vozidel je v zemi původu stále přihlášeno a existuje

reálné nebezpečí existence tzv. „dvojčat"

• 2,9% vozidel bylo odhlášeno v zemi původu z důvodu totální

havárie (tzv. „wreck car")

• 0,9% vozidel bylo v zemi původu evidováno jako odcizené

Komentář Cebia: V posledním období stoupá ve výsledcích podíl vozidel, u kterých je podezření na tzv. „dvojčata". V tomto případě pak s největší pravděpodobností kupující získá jak padělané doklady, tak předělané vozidlo!

SHRNUTÍ:

- ze statistky porovnávající najeté km vzhledem ke stáří vozidla vyplývá, že neradostná situace na trhu a manipulování s tachometry se příliš nelepší, při nákupu ojetého vozu je důležité prověřit si co nejlépe historii vozidla ze všech možných zdrojů

- také statistika omlazených a počty předělaných vozidel nás přesvědčuje, že u ojetých vozidel platí: NEDŮVĚŘUJ, URČITĚ PROVĚŘUJ!

- trhu s ojetými vozidly stále vládne Škoda, pro majitele nových vozidel této značky je to dobrá zpráva, o ojeté vozy této značky je stále zájem a drží si tak nejlépe časovou hodnotu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3