INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Direct_pojistovna_logoČeské fotbalisty na mistrovství Evropy sleduje přes 40 % národa, z mužů dokonce dvě třetiny. Každý pátý fotbalový fanda se od zápasů neodtrhne ani při řízení automobilu. Taková oddanost se ale nemusí vyplatit, jak ukázala anketa* DIRECT Pojišťovny. Téměř třetina řidičů se totiž při poslouchání průběhu zápasu v autorádiu dostala do nebezpečné situace. Příčinou přitom byla rozptýlená pozornost nebo rychlejší či agresivnější jízda způsobená nadšením nebo zklamáním z utkání. Za nebezpečné považuje řidiče fandící během jízdy sedm z deseti Čechů.

„Češi jsou velkými fanoušky, což potvrdila i naše anketa. Při sledování zápasů prožívá polovina mužů průběh utkání vždy naplno, aniž by vnímali okolní svět, a když zrovna jejich tým prohrává, dokáže je to pěkně vytočit. Třetina Čechů považuje fandění dokonce za sport, zápas jim rozproudí krev v těle tak, že se i pořádně zahřejí," shrnula typické prožitky fotbalových fanoušků Kateřina Krásová, tisková mluvčí DIRECT Pojišťovny, a dodala: „Sledování utkání za volantem není právě kvůli těmto silným prožitkům vhodné. Správný fanoušek by si měl každý zápas vychutnat raději na stadionu, doma nebo s přáteli."

Většina Čechů si negativní vliv poslouchání zápasu na jízdu řidiče uvědomuje. Tři čtvrtiny respondentů ankety DIRECT Pojišťovny mají jasno v tom, že sledování utkání rozptyluje řidičovu pozornost, čtyři z deseti pak vnímají, že prožívání zápasu vede k častějšímu porušování dopravních předpisů (zvláště rychlosti). Čtvrtina je přesvědčena, že jsou fanoušci při sledování utkání za volantem agresivnější.

Poslouchání fotbalového zápasu v autorádiu je ve výsledku nebezpečné hlavně pro ostatní účastníky silničního provozu. To, že se pak řidič nesoustředí plně na jízdu a zvyšuje tím riziko dopravní nehody, si myslí třetina účastníků ankety, která označuje tyto šoféry za rozhodně nebezpečné. Pro další více než třetinu představují svým počínáním částečné ohrožení. Každý šestý odvozuje riziko podle toho, zda řidičův tým vyhrává, nebo prohrává. Pouhých 15 % Čechů popírá vliv sledování zápasu na styl jízdy řidiče.

Celkově sledují Češi zápasy naší reprezentace na mistrovství Evropy nejčastěji doma v televizi (80 %) nebo v hospodě (66 %) na větším plátně. Pětina fanoušků si však utkání nenechá ujít ani při řízení automobilu, přestože se kvůli tomu dostávají do nebezpečných situací (což v anketě DIRECT Pojišťovny uvedla třetina z nich). Nejedná se přitom jen o problém českých fandů. Například průzkum britské pojišťovny MORE TH>N, která je sesterskou společností DIRECT Pojišťovny, odhalil, že poslech fotbalových utkání v autorádiu měl v Británii za následek již téměř 500 000 nehod nebo nebezpečných situací.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3