„Velmi oceňujeme skutečnost, že jsme mohli díky Policii ČR v loňském roce během jejich dopravněbezpečnostních akcí oslovit řidiče se vzkazem z naší strany, tedy od pivovarníků, že alkohol za volant nepatří, a že se přesto řidiči nemusí vzdát u nás tak oblíbeného piva, aby bezpečně dojeli tam, kam mají namířeno. Vždyť mají k dispozici nealkoholickou variantu piva," uvedl Ing. František Šámal, předseda Českého svazu pivovarů a sladoven. „Potěšilo nás, že se zvýšil počet pivovarů, které se letos do akce zapojují. Jsem přesvědčen, že obdobná společná událost bude i letos mezi řidiči přinejmenším stejně úspěšná jako loni," dodal František Šámal.
Další novinkou je spuštění webových stránek www.ridimpijunealkopivo.cz s řadou zajímavých informací k probíhajícím projektům.
Třetí novinkou je projekt Opilé brýle. Ve stanech, jež budou prezentovány na hudebních festivalech a pivních slavnostech, kterých se zúčastňují především mladí, si mohou návštěvníci festivalu vyzkoušet speciální brýle, které navozují pocit opilosti. Za asistence této pomůcky návštěvníci mohou zažít, jak budou zvládat běžné úkony při omezeném zrakovém vnímání po požití alkoholu. Experimentátoři tak budou mít jedinečný zážitek: prožijí za střízliva vlastní opilost a pozměněné stavy vnímání s ní spojené. Dalšími úkoly jsou činnosti zaměřené na postřeh, prostorové vnímání, jemnou motoriku a logické myšlení, většinou spojené s běžnými aktivitami řidiče v dopravním provozu.
„Mezi úkoly pro účastníka akce patří následující: projít se po rovné čáře, dotknout se prstem špičky nosu a střídavě stát na jedné noze. Lidé si mohou na vlastní kůži zkusit, jak mohou jednoduché úlohy jako vložit klíče do zámku vozu nebo poznávání dopravních značek být ovlivněny právě požitím alkoholu," říká Ing. Martina Ferencová, předsedkyně komise Společenské zodpovědnosti pivovarů. „Návštěvník dostane příležitost porovnat vnímání nebezpečí ztráty koordinace a ztíženého rozhodování obdobného jako po požití alkoholu. O to nám šlo v první řadě," doplnila Martina Ferencová.
Stany, ve kterých si zájemci mohou Opilé brýle otestovat, budou k dispozici na deseti významných hudebních festivalech a pivních slavnostech. Zároveň bude mezi účastníky soutěží proveden průzkum zkoumající názory mládeže na užitečnost podobných propagačních akcí. Dále nás bude zajímat, jak často konzumují pivo, a především, zvažují-li konzumaci alkoholu před každou jízdou díky podobným akcím.
Další informace naleznete na internetových stránkách Českého svazu pivovarů a sladoven www.cspas.cz.
(tz)