Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group zaznamenává během letní dovolenkové sezóny v průměru patnáctiprocentní nárůst automobilové asistence v zahraničí. Měsícem s největším počtem zásahů bývá přitom srpen. Skutečnost dokládají statistiky za poslední tři roky.
Do zahraničí se na svou letní dovolenou každoročně vydávají statisíce českých turistů. Nejčastěji se přitom na cesty většina z nich vydá svým vlastním vozem. O tom, že je dobré se před odjezdem důkladně přesvědčit o technických kvalitách a stavu vozidla, svědčí počty zásahů automobilové asistence, kterou pro řidiče v nouzi zajišťuje Česká podnikatelská pojišťovna ve spolupráci se svým partnerem společností Global Assistance.
„Právě v letním dovolenkovém období evidujeme největší počet zásahů naší asistenční služby mimo republiku. Ze statistik přitom vyplývá, že počet zásahů v sezóně pak vrcholí v srpnu,“ upozorňuje Miloš Velíšek, ředitel úseku pojištění vozidel České podnikatelské pojišťovny. „Nejvíce takových událostí každoročně řešíme v sousedním Německu, dále také v Rakousku, Chorvatsku a Slovensku,“ doplňuje Velíšek.
O dovolených lidé v zahraničí nevolají asistenční službu kvůli dopravní nehodě, ale nejčastěji potřebují pomoc při poruše vozidla. Ze statistik asistenčních zásahů vyplývá, že se jedná až o 80 procent případů. „Klientům pomáháme nejen u vážnějších závad na autě, jako je porucha motoru či selhání baterie, ale také v případě defektu pneumatiky či zapomenutých klíčků v uzamčeném voze,“ uvádí Pavel Strapko, ředitel asistenčních služeb Global Assistance.
Více než polovina zásahů se týká vozidel vyrobených kolem roku 2004, necelou třetinou se podílí vozidla s rokem výroby 2007 a novější. Spíše ke kuriozitám patří asistenční zásahy
u vozidel vyrobených před rokem 2000. „Mezi nejstaršími asistovanými vozidly byly Škoda 100 z roku 1974 s poruchou převodovky v Itálii a historická Lada z roku 1978 s prasklým ramenem v Srbsku. Podle našich údajů bývá vozidlo obsazeno v průměru dvěma lidmi, v této Ladě jich cestovalo dokonce pět,“ říká s úsměvem Strapko.
Poměrně často řešenou poruchou je prasklý klínový řemen motoru. „Pomáhali jsme klientovi, který se vydal s rodinou na dovolenou do Chorvatska. Nešťastný řidič se dovolal na linku 1220 z Rakouska v půl třetí v noci. Do hodiny a půl již byla rodina s dvěma malými dětmi ubytována v hotelu a vůz odtažen do servisu. Během sobotního dopoledne servisní technici vozidlo opravili a rodina mohla pokračovat v cestě,“ popisuje klasický zásah Pavel Strapko. Celý zásah byl pro klienty bezplatný.
Asistenční služby zabezpečuje pro Českou podnikatelskou pojišťovnu společnost Global Assistance, tel. +420 1220, s možností volání 24 hodin denně, s komunikací v českém jazyce i v případě volání ze zahraničí. Asistence je poskytována nejen při nehodě, ale i při pouhé poruše vozidla, zahrnuje příjezd asistenční služby, opravu na místě, vyproštění a odtah vozidla.
(tz)