„RWE v minulém roce vstoupila v České republice na trh s elektřinou a projekt e-Mobility je logickým pokračováním tohoto procesu. Skupina RWE se této oblasti intenzívně věnuje, protože věříme v její velký potenciál. Zároveň se ale tyto naše aktivity orientují více na budoucnost a ochranu životního prostředí než na okamžitý profit," uvedl Martin Herrmann, předseda představenstva RWE Transgas.
Projekt e-Mobility je dlouhodobý. Naplánovaný je v horizontu přesahujícím rok 2020. Rozšíření elektromobilů je podmíněno zájmem výrobců a investicemi energetických společností. K tomu, aby vzrostla poptávka po elektromobilech, je kromě technologického pokroku nezbytná rovněž politická podpora.
„Náš projekt e-Mobility jsme rozpracovali do tří fází, přičemž v té první, jež potrvá zhruba do roku 2015, půjde zejména o analýzu poptávky mezi velkými zákazníky a městy. Účastníme se projektu Praha elektromobilní a pro účely testování jsme pořídili první dva elektromobily Citroen C-Zero. Ve druhé polovině roku otevřeme u sídla RWE Transgas první veřejnou dobíjecí stanici RWE v Praze," upřesnil Martin Herrmann.
Zatímco v České republice projekt teprve začíná, v Německu již má RWE významné výsledky. Je lídrem oblasti dobíjecí technologie a provozuje 570 nabíjecích stanic ve více než sto německých městech.
„Podle studií, které máme k dispozici, bude v roce 2015 jezdit v evropských metropolích tři sta tisíc elektromobilů a bude jich nadále dynamicky přibývat. V roce 2020 by jich mělo být jen na území České republiky 135 tisíc. V té době by již měla být vybudovaná infrastruktura, elektromobily budou běžnou součástí firemních vozových parků a poroste klientela z řad domácností," odhaduje Martin Herrmann.
Hlavní výhodou elektromobilů je bezhlučný provoz a nulové emise škodlivin. Jejich provoz má tedy významný pozitivní vliv na životní prostředí, a to zejména v městských aglomeracích. Kromě dobíjecí infrastruktury je potřeba v příštích letech zvýšit kapacitu baterií a standardizovat systém nabíjení elektromobilů.
(tz)