INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Elektrobus Perun_v_Brně_2Nový elektrobus Perun vyvinutý a vyrobený společností Škoda Electric se představil ve dnech od 18. do 21. března na mezinárodním veletrhu Amper v Brně. Poté vyrazil do zkušebního provozu s cestujícími na běžných linkách MHD v moravské metropoli.

„Bateriový elektrobus prošel úspěšně homologačním procesem a v Brně se představil v provozu s cestujícími odborné i laické veřejnosti. Nyní vyrazí do několika dalších českých i zahraničních měst. Chtěli bychom se svou novinkou oslovit zákazníky po celé Evropě - zájem o využití vozidla v provozu je například z Polska, Německa či Slovenska,“ říká ředitel divize Trolejbusy Škody Electric Karel Majer.

Na veletrh Amper se nový elektrobus vydal z domovské Plzně po vlastní ose. Na trase využil jen dvě zastávky k dobíjení. „Prvními cestujícími byli instruktoři brněnského dopravního podniku, kteří dále zaškolovali jednotlivé řidiče pro provoz během probíhající zápůjčky. Byla radost poslouchat jejich reakce na provozní vlastnosti, které elektrobus prokázal při jízdách v náročném kopcovitém terénu v okrajových částech města Brna,“ uvedl manažer Škody Electric Jan Vejbor.

Elektrobus Perun je dvanáctimetrové nízkopodlažní vozidlo, které je schopné dojezdu kolem 150 kilometrů, tento ukazatel lze však u tohoto typu vozu měnit v závislosti na osazené baterii. Parametry vozidla tak nejsou svazující a lze je přizpůsobit přání zákazníka. Baterie jsou uloženy celkem ve třech boxech, z nichž se jeden nachází za kabinou  řidiče. Jejich celková kapacita je 222 kWh a rychlým dobíjením je elektrobus nabit přibližně za 50 minut.

„Elektromobilita hraje v plánech Evropské unie významnou roli. Zejména v západních zemích se připravuje celá řada projektů, které počítají s využitím ekologických vozidel, jako jsou právě elektrobusy. Chceme být firmou, která bude u toho - vedle projektu Perun proto již nyní pracujeme na druhém typu vlastního elektrobusu, abychom byli schopni oslovit co nejvíce dopravců,“ dodává Karel Majer.

Škoda Electric se věnuje vývoji a výrobě ekologických vozidel dlouhodobě – vedle trolejbusů a elektrobusů jde například o vodíkový autobus či hybridbus. Do vývoje produktů dává firma několik let kolem 200 milionů Kč ročně. K úspěchům firmy na tomto poli patří i začlenění do prestižního evropského projektu ZeEUS – jde o demonstrační provoz elektrobusů v osmi evropských městech za podpory Evropské komise a Mezinárodního svazu veřejné dopravy (UITP). Elektrobus ze Škodovky bude v rámci projektu provozován v Plzni během let 2015 až 2016. Vedle Plzně jsou v projektu ZeEUS rovněž metropole jako Londýn, Barcelona,  Glasgow či Bonn.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3