INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Elektrobus Perun_v_Brně_2Nový elektrobus Perun vyvinutý a vyrobený společností Škoda Electric se představil ve dnech od 18. do 21. března na mezinárodním veletrhu Amper v Brně. Poté vyrazil do zkušebního provozu s cestujícími na běžných linkách MHD v moravské metropoli.

„Bateriový elektrobus prošel úspěšně homologačním procesem a v Brně se představil v provozu s cestujícími odborné i laické veřejnosti. Nyní vyrazí do několika dalších českých i zahraničních měst. Chtěli bychom se svou novinkou oslovit zákazníky po celé Evropě - zájem o využití vozidla v provozu je například z Polska, Německa či Slovenska,“ říká ředitel divize Trolejbusy Škody Electric Karel Majer.

Na veletrh Amper se nový elektrobus vydal z domovské Plzně po vlastní ose. Na trase využil jen dvě zastávky k dobíjení. „Prvními cestujícími byli instruktoři brněnského dopravního podniku, kteří dále zaškolovali jednotlivé řidiče pro provoz během probíhající zápůjčky. Byla radost poslouchat jejich reakce na provozní vlastnosti, které elektrobus prokázal při jízdách v náročném kopcovitém terénu v okrajových částech města Brna,“ uvedl manažer Škody Electric Jan Vejbor.

Elektrobus Perun je dvanáctimetrové nízkopodlažní vozidlo, které je schopné dojezdu kolem 150 kilometrů, tento ukazatel lze však u tohoto typu vozu měnit v závislosti na osazené baterii. Parametry vozidla tak nejsou svazující a lze je přizpůsobit přání zákazníka. Baterie jsou uloženy celkem ve třech boxech, z nichž se jeden nachází za kabinou  řidiče. Jejich celková kapacita je 222 kWh a rychlým dobíjením je elektrobus nabit přibližně za 50 minut.

„Elektromobilita hraje v plánech Evropské unie významnou roli. Zejména v západních zemích se připravuje celá řada projektů, které počítají s využitím ekologických vozidel, jako jsou právě elektrobusy. Chceme být firmou, která bude u toho - vedle projektu Perun proto již nyní pracujeme na druhém typu vlastního elektrobusu, abychom byli schopni oslovit co nejvíce dopravců,“ dodává Karel Majer.

Škoda Electric se věnuje vývoji a výrobě ekologických vozidel dlouhodobě – vedle trolejbusů a elektrobusů jde například o vodíkový autobus či hybridbus. Do vývoje produktů dává firma několik let kolem 200 milionů Kč ročně. K úspěchům firmy na tomto poli patří i začlenění do prestižního evropského projektu ZeEUS – jde o demonstrační provoz elektrobusů v osmi evropských městech za podpory Evropské komise a Mezinárodního svazu veřejné dopravy (UITP). Elektrobus ze Škodovky bude v rámci projektu provozován v Plzni během let 2015 až 2016. Vedle Plzně jsou v projektu ZeEUS rovněž metropole jako Londýn, Barcelona,  Glasgow či Bonn.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3