INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Z výsledků exkluzivního průzkumu DIRECT Pojišťovny vyplynulo, že 73 % tuzemských řidičů občas nedodržuje pravidla silničního provozu. Více než polovina mužů a žen za volantem (52 %) se přitom považuje za nadprůměrné či velmi dobré řidiče. Respondenti dále uvedli, že na silnici je nejvíce ohrožují agresivní řidiči (69 %) a motorkáři (37 %). Za nejrizikovější chování považují nebezpečné předjíždění, nadměrnou rychlost a nedodržování bezpečné vzdálenosti. Situaci na silnicích by podle tuzemských řidičů vyřešila častější přítomnost policistů v terénu a přísnější postihy za řízení po požití alkoholu.

„Češi jsou na jedné straně sebevědomí a označují se za nadprůměrné či velmi dobré řidiče, ale zároveň přiznávají nezodpovědnost za volantem a porušování pravidel silničního provozu. Překvapením pro nás je, že dle našeho výzkumu se přestupků dopouští stejné procento mužů i žen," řekl Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny.

Alarmující se také fakt, že 42 % oslovených je toho názoru, že se chování řidičů na tuzemských silnicích za poslední rok spíše zhoršilo. „DIRECT Pojišťovna chce svými aktivitami na podporu zodpovědného řízení pomoci negativní vývoj na silnicích zvrátit. Jen v loňském roce Policie ČR řešila více než 75 000 dopravních nehod, při kterých došlo odhadem ke škodám v hodnotě téměř 5 miliard korun. Podpora bezpečnosti silničního provozu je tedy součástí naší dlouhodobé strategie," dodal Ján Čarný.

Muži telefonují, ženy nepouští chodce

Občasné porušování dopravních předpisů v rámci průzkumu DIRECT Pojišťovny přiznává 73 % řidičů. Zejména se to přitom týká mladých řidičů do dvaceti let věku (85 %). Nejčastějšími přestupky jsou nepřiměřená rychlost (78 %) a volání z mobilního telefonu bez hands free (37 %). Zatímco muži za volantem se častěji přiznávají k telefonování bez hands free nebo jízdě bez bezpečnostních pásů, řidičky něžného pohlaví zase častěji nedávají přednost chodcům na přechodu.

Své řidičské návyky si mohou řidiči otestovat v rámci facebookové aplikace DIRECT Pojišťovny s názvem PRASOMETR. Zodpovězením deseti otázek mají uživatelé jedinečnou možnost během krátké chvíle zjistit, jak na tom ve skutečnosti jako řidiči jsou - jestli jezdí zodpovědně, nebo jsou za volantem hrozbou pro sebe i ostatním řidiče. Témata otázek jsou vybrána s ohledem na nejčastější druhy dopravních prohřešků.

Aplikaci Prasometr naleznou řidiči na adrese: www.facebook.com/direct.cz

Postrachem agresivní řidiči a motorkáři

Z výsledků průzkumu DIRECT Pojišťovny dále vyplynulo, že největším postrachem tuzemských silnic jsou agresivní řidiči a motocyklisté. Obává se jich 69 % respektive 37 % tuzemských řidičů. Průzkum DIRECT Pojišťovny také zjišťoval, které chování považují respondenti za nejrizikovější. „Řidiče nejvíce ohrožuje nebezpečné předjíždění, nadměrná rychlost a nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozy," uvedl Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny a dodává: „Agresivní chování na silnicích je velkým problémem. Dvě třetiny respondentů potvrdily, že setkání s agresivním řidičem má negativní vliv na jejich řízení."

Za ideální řešení, jak zlepšit situaci na tuzemských silnicích, považují řidiči častější přítomnost policistů v terénu podél komunikací (40 %), tvrdší postihy za řízení po požití alkoholu a zlepšení stavu tuzemských silnic. Přísnější tresty by řidiči uvítali nejen v případě konzumace alkoholických nápojů (84 %), ale i v případě nebezpečného předjíždění (51 %) a za jízdu nepřiměřenou rychlostí (39 %).

Pokuty podle příjmu? Ano, říkají Češi

Tuzemští řidiči se také kladně staví k možnosti stanovovat výši pokut podle výše příjmů řidičů. S opatřením, které nedávno představilo Ministerstvo dopravy, by dle výsledků průzkumu DIRECT Pojišťovny souhlasilo 52 % oslovených. Proti se staví jen třetina respondentů. Nový systém stanovování pokut by přitom uvítali častěji muži (62 %) než ženy (45 %).

DIRECT Pojišťovna pro zodpovědné řidiče

Podpora bezpečnosti silničního provozu a zodpovědného řízení je jednou z priorit DIRECT Pojišťovny. Všechny řidiče, kteří jezdí bez nehod, proto odměňuje výhodnější cenou a dalšími benefity. Aktuálně jde o pojištění čelního skla zdarma při uzavření pojistky do 30. června 2011.

V rámci realizovaných aktivit pojišťovna také zprovoznila na svých stránkách speciální záložku Zodpovědný řidič. Motoristé zde najdou užitečné a praktické rady, zásady bezpečné jízdy v podobě desatera, statistiky nehodovosti a odkazy na další instituce, které se tématem zodpovědného řízení zabývají.

Novou sekci zodpovědného řízení najdou zájemci na www.direct.cz/zodpovedny-ridic.

Průzkum DIRECT Pojišťovny proběhl na vzorku 1000 řidičů z celé České republiky. Průzkum pro DIRECT Pojišťovnu provedla společnost TNS AISA.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3