INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) stojí ve velkém sporu mezi částí dealerů Hyundai a importérem Hyundai Motor Czech (HMC) plně na straně znevýhodněných prodejců, kteří patří ve většině mezi malé a střední podnikatele. AMSP ČR hodnotí postup vedení HMC jako neakceptovatelný, založený na praktikách, které v důsledku mohou likvidovat nezávislé prodejce. 

 AMSP ČR byla  roce 2015 oslovena částí bývalých a některých stávajících dealerů automobilů Hyundai, kteří se snaží dlouhodobě prokázat, že praktiky dovozce Hyundai Motor Czech jsou pro ně likvidační. Po seznámení se s celkovým stavem podmínek mezi dovozcem a jednotlivými dealery došla AMSP ČR k závěrům, že se ve značeném množství případů jedná o šikanózní obchodní vztahy, které jsou v rozporu s dobrými mravy. Za zcela nepřijatelné považuje AMSP ČR zejména povinnost prodávat automobily pod nákupními cenami dealerů, přičemž komplikovaný systém dobropisů nezaručuje jednotlivým prodejcům, že jsou schopni dosáhnout alespoň minimální obchodní marže.  

Po odchodu přibližně třetiny autorizovaných prodejců Hyundai je situace mezi dovozcem a částí jejich dealerů dlouhodobě vyhrocená, přičemž od počátku bylo zájmem AMSP ČR spor urovnat. Za tímto účelem bylo kontaktováno vedení Hyundai Motor Czech, kde AMSP ČR nabídla vedení společnosti, že je připravena převzít roli mediátora celého konfliktu s cílem najít  kompromis přijatelný pro všechny strany sporu. Návrh AMSP ČR byl vedením Hyundai odmítnut.

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR k tomu uvádí: „Rozumím přiměřeně agresivnímu způsobu prodeje a tvrdému obchodnímu vyjednávání. Chápu i ambice managementu Hyundai Motor Czech a respektuji vysoké nároky na jejich dealery. Ale způsob, jakým se Hyundai chová ke svým prodejcům, kteří dlouhodobě investují do značky Hyundai, vybudovali na společném partnerství často rodinné firmy, je podle našeho názoru zcela v rozporu s etikou, kterou dovozce paradoxně vyžaduje od svých dealerů. Nutit prodejce prodávat pod nákupní cenou a vytvářet tím jejich záporný hospodářský výsledek bez faktické garance dorovnání vzniklé ztráty je šikana a nemá s regulérním obchodem nic společného.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3