INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Města a obce mohou díky dotacím, které 10. 11. 2016 vyhlásilo Ministerstvo životního prostředí na nákup vozů s alternativními pohony, nakoupit některé elektromobily levněji než srovnatelné vozy s klasickým spalovacím motorem. Například pořizovací náklady elektromobilu KIA Soul EV jsou po započtení dotace o 70 tisíc korun nižší než u modelu s dieselovým motorem a srovnatelnou výbavou. Výše dotace na nákup elektromobilu dosahuje 220 tisíc korun.

Elektromobily mají také výrazně nižší provozní náklady a města a obce díky nim mohu ušetřit v některých případech až 250 tisíc korun během pěti let provozu. Podle výpočtů provedených společností KIA MOTORS CZECH se totiž průměrné náklady na pohonné hmoty pohybují u dieselového motoru zhruba na úrovni 1,80 Kč za jeden ujetý kilometr, zatímco u elektromobilu činí pouze 0,30 Kč. Při ročním nájezdu 30 tisíc kilometrů činí celkové provozní náklady včetně výrobcem předepsaného pravidelného servisu u dieselového vozu 2 Kč na ujetý kilometr, zatímco u elektromobilu pouze 0,40 Kč. „Elektromobil tak ušetří 1,60 Kč na ujetý kilometr. Pokud tedy obecní elektromobil najede v pracovní dny přibližně 120 kilometrů denně, ušetří na provozních nákladech za 5 let čtvrt milionu korun,“ shrnuje Michal Tolar, technický specialista KIA MOTORS CZECH. Výpočty vycházejí z porovnání provozních nákladů modelu KIA Soul 1,6 CRDI a elektromobilu KIA Soul EV v reálném provozu a počítají s průměrnou cenou nafty 32 korun za litr, což je průměrná cena za poslední tři roky, a s cenou nočního tarifu elektřiny 2 koruny za kilowatthodinu.

 

„Elektromobily jsou nejlépe využitelné v situacích, kdy můžeme plánovat nebo alespoň předem odhadovat denní nájezdy kilometrů a kdy je můžeme nabíjet přes noc,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manager KIA MOTORS CZECH s tím, že typickým příkladem jsou sociální služby. Může jít například o rozvoz jídla pro seniory nebo o dopravu samotných seniorů. „Tyto činnosti často provozují příspěvkové organizace zřizované městem či obcí, které mohou mít v některých případech velmi napjatý provozní rozpočet. V takovém případě je pořízení elektromobilu s využitím dotace ideálním řešením, neboť jeho následné provozní náklady jsou výrazně nižší než u běžného automobilu,“ dodává Kateřina Jouglíčková.

 

Dalším příkladem je obecní policie, která může elektromobil využívat k pravidelným obhlídkovým trasám a k příležitostným výjezdům. Elektromobily mohou využít také společnosti alespoň z poloviny vlastněné obcí, například zdravotnická zařízení či městské plynárny či vodárny. „Současné elektromobily mají normovaný dojezd okolo 200 kilometrů, přičemž reálně nižší je při cestě po dálnici a mimo obec a vyšší naopak v obci, kde elektromobil častěji využívá rekuperace energie při brzdění,“ vysvětluje Michal Tolar.

 

Elektromobil jako dopravní prostředek, který neprodukuje během své jízdy žádné lokální emise, mohou také využít obce, které mají problémy se znečištěným ovzduším, čímž mohou jít příkladem firmám a občanům ve svém regionu.

 

Při provozu elektromobilu je potřeba zajistit také infrastrukturu pro jejich dobíjení. Podle Josefa Lichtenberga, jednatele společnosti VOLTDRIVE s.r.o., která se zabývá vývojem a výrobou nabíjecích stanic pro elektromobily, by každý elektromobil měl v ideálním případě mít svoji vlastní nabíjecí stanici, ve které se bude moci nabíjet přes noc za využití levnějšího tarifu. „Jde o jednu z důležitých podmínek při generování úspor provozních nákladů, jelikož ceny elektřiny při využití veřejné sítě budou pravděpodobně vyšší než ceny elektřiny, na které může obec dosáhnout při energetické aukci, zvlášť u nízkého tarifu,“ upozorňuje Josef Lichtenberg. Při využití vlastní neveřejné stanice mohou obce vybírat ty nejjednodušší varianty, které lze pořídit již od 20 tisíc korun.

 

 

www.kia.cz

 

www.kia-exPress.cz

 

 

KIA MOTORS CZECH

Je výhradním dovozcem automobilů značky Kia do České republiky, ve které působí od dubna roku 1994. Za dobu své existence na českém trhu prodala více než 80 000 vozů. Kia má v České republice 60 autorizovaných prodejních a servisních míst a patří jí 8. místo na trhu. Úzce spolupracuje s Nadací Naše dítě, jejíž aktivity v roce 2014 rozšířila o projekt dárcovské samolepky „Já a Kia pomáháme dětem“, v hodnotě 50 korun za každý nově prodaný vůz. Od zahájení projektu věnovala společnost KIA MOTORS CZECH Nadaci Naše dítě přes 700 000 korun. Více informací o společnosti KIA MOTORS CZECH naleznete na stránkách www.kia.com.

 

Kia Motors Corporation – výrobce celosvětově kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem, byla založena v roce 1944 a je nejstarší korejskou automobilkou. Kia vyrábí ročně více než 3 milionu automobilů v 14 výrobních a montážních závodech v 5 zemích světa. Ty jsou následně prodávány prostřednictvím sítě distributorů a dealerů ve 180 zemích celého světa. Kia celosvětově zaměstnává okolo 49 000 zaměstnanců a vykazuje roční obrat téměř 45 miliard USD. Je hlavním partnerem tenisového grandslamového turnaje Australian Open a také oficiálním automobilovým partnerem fotbalové organizace FIFA – řídící orgán FIFA World CupTM. Pro více informací o společnosti Kia Motors a jejích výrobcích, navštivte prosím globální mediální centrum www.kianewscenter.com.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3