INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

I přes fakt, že Česká republika nepatří k velkým státům, lze i v naší zemi celkem výrazně zaznamenat patrné rozdíly obliby automobilů v rámci jednotlivých regionů. Největší tuzemský prodejce ojetých automobilů AAA AUTO uveřejnil statistiky trhu s ojetými automobily, které monitorují popularitu vozů v uplynulém roce ve všech čtrnácti krajích.

Karoserie je při výběru vozu jednou z nejdůležitějších vlastností, podle které si zákazník auto vybírá. Pro rok 2016 se jím stal hatchback. Jeho nejvyšší oblibu zaznamenal v loňském roce Zlínský kraj. Zde se pro nákup rozhodlo 40,2 % zákazníků. O téměř deset procent menší byl pak zájem o tento druh karoserie v Praze (30,4 %). Celkově druhé kombi zájemci nejvíce vyhledávají v Ústeckém kraji (33,1 %), nejmenší zájem je o tuto karoserii na Vysočině. Tam si za rok 2016 koupilo kombík pouze 24,1 % zákazníků. Třetí nejoblíbenější karosérií byly loni vozy SUV, jejichž nejvyšší popularitu zaznamenalo hlavní město (13,4 %), nejnižší pak Moravskoslezský kraj (8,4 %).

Nejvyšší rozdíl mezi pohonem automobilů je patrný ve Zlínském kraji. Zde si během loňského roku pořídilo vozy poháněné benzínovým agregátem 59,8 % kupujících. Dieselový pohon je nejpopulárnější v Ústeckém kraji, kde jej využívá 52 % ojetých vozů koupených v roce 2016. Rozdíly zaznamenaly i prodeje automobilů u převodovek. Zatím co manuální formu řazení vyhledávají nejvíce zákazníci v Jihočeském kraji, a to v celých 92,1 %, řidiči vozů koupených v Praze naopak podporují trend zvyšující se obliby automatů a manuální převodovku tak zvolilo 80,8 %. Značné rozdíly jsou i co do přítomnosti klimatizace. Tu má 9 z 10 vozů pořízených v našem hlavním městě, konkrétně 89,8 %, tedy nejvíce ze všech krajů. Nejvíce vozů bez klimatizace si loni pořídili zákazníci ve Středočeském kraji.

Pořadí

Praha

Jihočeský

Moravskoslezský

Plzeňský

Olomoucký

Královehradecký

1

Skoda

Skoda

Skoda

Skoda

Skoda

Skoda

2

VW

VW

VW

VW

Ford

Ford

3

Ford

Ford

Ford

Ford

VW

VW

4

Hyundai

Renault

Renault

Hyundai

Renault

Peugeot

5

Renault

Hyundai

Opel

Peugeot

Hyundai

Renault

6

Peugeot

Peugeot

Hyundai

Citroen

Peugeot

Hyundai

7

Opel

Citroen

Citroen

Renault

Opel

Citroen

8

Kia

Opel

Peugeot

Kia

Citroen

Opel

9

Citroen

Kia

Kia

Opel

Kia

Kia

10

BMW

Fiat

Chevrolet

Seat

Toyota

Fiat

Pořadí obliby značek v největších šesti krajích ČR

Dlouhodobě nejoblíbenější značkou v České republice je Škoda. To platilo i loni pro všechny kraje. O druhé a třetí místo střídavě soupeří Volkswagen a Ford. Další příčky obsazují vozy továrních značek Hyundai, Renault a Peugeot. Top 10 nejoblíbenějších značek uzavírají většinou vozy Kia, Opel a Citroen. Najdou se ovšem i výjimky. V Praze skončila na 10 místě značka BMW, v Brně Fiat a v Ostravě Chevrolet. Plzeňskou desítku zakončuje Seat, olomouckou Toyota. Výjimkou nejsou značky Dacia nebo dokonce Suzuki.

Pokud jde o nákupy ojetých automobilů v krajích, nejvyšší nárůst v prodejích zaznamenala za posledních 5 let sokolovská pobočka, a to o 356 %. V posledním roce nejvíce rostla plzeňská pobočka, a to i díky rozšíření nabídky po rekonstrukci pobočky. Nejvyšší objem prodejů má dlouhodobě pobočka v Praze. Prodeje v České republice celkově vzrostly o 43 % za posledních 5 let a letos největší prodejce ojetin nejen u nás plánuje prodat až 80 000 aut (v roce 2016 prodal téměř 70 000 automobilů).

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3