Obchodní výsledky ŠkoFINu za rok 2010 potvrdily správnost nově nastavených obchodních procesů, výrazných změn v komunikaci vůči zákazníkům i oprávněnost reorganizace ve společnosti ve prospěch zvýšení efektivity práce všech oddělení. ŠkoFIN obhájil svoji vedoucí pozici v oblasti financování osobních a užitkových vozů a za rok 2010 získal několik významných ocenění, vyplývajících z hodnocení zákazníků i odborné veřejnosti.
Posledním úspěchem je stříbrná příčka v anketě Zlatý Měšec 2011 – Nejlepší finanční instituce v kategorii Úvěrové produkty.
V souladu s dlouhodobým trendem ve ŠkoFINu nejvíce rostly úvěry, naopak poklesl dle očekávání finanční leasing. O financování automobilů začali projevovat větší zájem podnikatelé, a to zejména ve druhém a čtvrtém kvartálu roku 2010. Mírně narostl i operativní leasing, u kterého ŠkoFIN předpokládá mnohem výraznější růst v letech 2011 a 2012, což odpovídá poptávce na mezinárodních automobilových trzích.
V roce 2010 uzavřela společnost ŠkoFIN celkem 20 455 nových smluv v hodnotě 6,931 miliard korun; hodnota předmětů v pořizovacích cenách dosáhla 7,126 miliard korun. Počty nově uzavřených smluv přitom byly v jednotlivých kvartálech téměř vyrovnané. Nové obchody byly v roce 2010, stejně jako v roce předchozím, ve znamení neleasingového financování – celkový počet nově uzavřených úvěrových smluv meziročně stoupl o 17 % (počet nových smluv 16 358). Celých 54 % těchto nových úvěrových smluv představovaly podnikatelské úvěry a zbylou část, 46 %, úvěry uzavřené s koncovými spotřebiteli. Úvěry pro podnikatele zaznamenaly v meziročním srovnání růst o celých 35 %. V oblasti operativního leasingu ŠkoFIN zaznamenal nárůst počtu nově uzavřených smluv oproti předchozímu roku o 21 %, přičemž téměř 90 % nových smluv se týkalo osobních automobilů, pouze 10 % bylo cíleno na užitkové vozy. Zájem o finanční leasing naopak meziročně poklesl, tento pokles činil celých 46 %.
Kvality společnosti ŠkoFIN v oblasti úvěrového financování byly již druhým rokem po sobě oceněny v anketě Zlatý Měšec 2011 – Nejlepší finanční instituce, a to stříbrnou příčkou v kategorii Úvěrové produkty. 33 nominovaných úvěrových společností bylo hodnoceno zejména podle jednoduchosti poskytnutí úvěru, poplatků a úrokových sazeb (cena úvěru) a dále podle kvality péče o klienta.
Paní Jiřina Tapšíková, jednatelka ŠkoFINu, hodnotí obchodní výsledky loňského roku takto: „Samozřejmě mě velice těší loňský růst a celkové výsledky, kterých jsme dosáhli v období, kdy ještě stále převažovala stagnace investic a spotřebitelé minimalizovali své výdaje. Pevně věřím, že v letošním roce budeme díky našemu zvýšenému úsilí, tržním faktorům i naší nové obchodní a marketingové strategii ještě mnohem úspěšnější!“
Stefan Rasche, jednatel ŠkoFINu, komentuje získaná ocenění: „Velice si vážím pozitivního vzkazu, který jsme obdrželi od klientů i od odborné veřejnosti prostřednictvím mnoha ocenění. Chtěl bych poděkovat všem koncovým spotřebitelům, kteří nás podpořili v anketě Zlatý Měšec. Budeme se snažit je nezklamat a v příštím roce dosáhnout na příčku nejvyšší.“
ŠkoFIN patří k největším finančním společnostem na českém trhu a specializuje se na podporu prodeje značek Škoda, Volkswagen, Seat, Audi a koncernové ojeté vozy. Nabízí produkty v oblasti leasingu, úvěru
i pojištění jak soukromým osobám, tak podnikatelům. Již od svého založení v roce 1992 přináší svým zákazníkům řešení šitá na míru v oblasti finančních služeb.