INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

trh autZánovních vozů na českém trhu během roku 2018 enormně přibylo. Počet inzerovaných ojetých vozů do 2 let stáří s nízkým nájezdem a vysokým stupněm výbavy se meziročně zvýšil o 21,3 %. Nejčastější průměrný nájezd klesl na 16 335 kilometrů, nejčastější průměrné stáří si uchovalo hodnotu 1,1 roku.

Vyplynulo to z analýzy AAA AUTO, které kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě. Analýzu provedla znovuobnovená značka Mototechna, specializující se na zánovní ojeté vozy do 2 let stáří a maximálně s 40 tisíci najetými kilometry, která patří do skupiny AAA AUTO.

Český trh se zánovními ojetinami, tedy zánovními vozy do dvou let stáří, znovu razantně ožívá. Zájemci si během právě uplynulého roku mohli vybírat z celkového počtu 100 798 zánovních automobilů. Oproti roku 2017, kdy nabídka činila 83 064 aut, se jedná o nárůst o 21,3 %. Nejvíce vozů bylo inzerováno tradičně v Praze (33 335), nejméně pak v Karlovarském kraji (1 644). Pytel s nabídkou inzerovaných zánovních vozů se roztrhl i v dalších zemích. Na Slovensku to byl skok o 9 tisíc na aktuálních 27 072 vozů, v Maďarsku o 3 tisíce na 40 748, a v Polsku dokonce o 30,5 tisíce na 161 342. Stáří zánovních automobilů zůstalo ve srovnání s předchozím rokem konstantní a ustálilo se na hodnotě 1,1 roku. K pozitivní změně však došlo u počtu najetých kilometrů. Nejčastější průměrný nájezd během roku 2017 činil u automobilu 17 327 kilometrů, zatímco v roce 2018 to bylo jen 16 335, tedy o rovnou tisícovku méně.

Každým rokem se automobilky zejména v této době předhánějí ve vývoji nejrůznějších technologických prvků, a to ať z oblasti bezpečnosti, komfortu či aerodynamiky. To vše má však za následek zvýšení cen jak nových, tak v určitých případech i zánovních vozů. Nejčastější průměrnou cenou ojetých zánovních vozů byla v roce 2017 částka 429 900 Kč. Ta v roce 2018 poskočila na 445 000 Kč. „Cenový růst je u zánovních aut pochopitelný. Nejrůznější technologické a bezpečnostní vymoženosti a smart technologie, které automobilky do svých vozů implementují doslova jako na běžícím pásu, pochopitelně navyšují znatelně jejich cenu,“ vysvětluje ředitel značky Mototechna Stanislav Gálik.

Polovinu (50,9 %) z inzerovaných zánovních vozů v roce 2018 tvořila auta poháněná benzínovým agregátem. Těch bylo nabízeno 53 311. Dieselové zánovní ojetiny, kterých na trhu během loňska bylo k dispozici 42 234, představovaly 46,9 % z celkové nabídky. Zbytek automobilů tvořily vozy poháněné na alternativní paliva. I zde se dá hovořit o razantním nárůstu nabídky. U automobilů z kategorie hybrid vzrostla nabídka na 803 vozů, což je meziroční skok o 62,9 %. Významně si polepšily i elektromobily. Zatímco v roce 2017 jich zájemci mohli v nabídce evidovat 200, v minulém roce to bylo již 357. Jednalo se tak o nárůst v hodnotě 78,5 %.

První čtveřici jasně opanovaly domácí škodovky v pořadí Octavia, Fabia, Rapid a Superb. Svého dalšího zástupce, Citigo, má tuzemský výrobce na šestém místě, přičemž předstihnout ho stačil pouze model i30 továrního výrobce značky Hyudai. Na sedmém, respektive devátém místě se umístily vozy Volkswagen s modely Golf a Passat. Osmou příčku „vydobyla“ ještě jedna škodovka, konkrétně s označením Yeti. Desítku uzavírá Opel Astra.

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3