INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ilust foto01Peugeot v ČR v roce 2019 dosáhl třetím rokem po sobě rekordní prodeje. Loňský rok překonal o 522 vozů a s tržním podílem 5,22 % postoupil v žebříčku automobilek o jednu příčku na 5. pozici.

Přestože rok 2019 s mnoha výkyvy a celkovým poklesem -4 % nenabídl optimální podmínky pro rekordní prodeje, značka Peugeot v ČR dokázala po celých 12 měsíců vykazovat stabilitu a konstantní nárůst, a díky tomu k rekordním výsledkům dospěla. Na konci roku tak mohla oslavovat nejlepší prodej za 23 let působení na českém trhu. Celkový počet registrací značky Peugeot v roce 2019 činil 14 100 vozů, což představuje nárůst o 3,8 % oproti roku 2018.

Osobní vozy zajistily růst značky

O celkový nárůst prodejů se v loňském roce zasloužily zejména osobní vozy. Peugeot jich prodal 11 346, tedy o 554 (+ 5,1%) více než v přecházejícím roce, což ho posunulo ze 6. na 5. příčku v pořadí automobilek. Peugeot se tak stal nejrychleji rostoucí automobilkou s první desítce značek na českém trhu osobních vozů.

Pozici nejprodávanějšího osobního modelu značky a současně neprodávanějšího malého SUV v Česku obhájil Peugeot 2008. Vůz, který je od ledna 2020 nahrazen nástupcem, novým Peugeotem 2008, se v roce 2019 prodal v počtu 3 090 kusů, čímž se na prodejích osobních vozů značky Peugeot podílel více než jednou čtvrtinou. V celkovém meziročním nárůstu mu zabránilo až zastavení výroby a vyčerpání skladových zásob před přechodem na nový model. Naopak výrazný růstový trend zaznamenalo další z řady SUV, Peugeot 3008, jehož prodeje se meziročně zvýšily o 17,8 % (251 ks) na celkových 1 664 vozů. K úspěchu SUV modelů přispěl i Peugeot 5008 s 1198 prodanými vozy a 4,3% nárůstem. V loňském roce si dobře vedl také model Peugeot 508, a to jak ve verzi fastback, tak v nedávno uvedené verzi SW. Společně zajistily 443 registrací.

Ilust foto02tabilita v kategorii LCV

Trh lehkých užitkových vozů v ČR se v loňském roce držel na téměř stejné úrovni jako v roce 2018 (+1,0 %). Podobný stabilní vývoj se projevil i u lehkých užitkových vozů značky Peugeot, kterých se registrovalo 2 754 kusů, což je o 32 (1,1 %) méně než v roce 2018. Peugeot dosáhl tržního podílu 13,29 % a druhé pozice v pořadí automobilek.

Nejvíce registrací zajistil model Peugeot Boxer (1851 ks) a i přes 15,4% pokles udržel se značným náskokem pozici nejprodávanějšího užitkového vozu v ČR. Výrazný, více než stoprocentní, nárůst zaznamenala střední dodávka Peugeot Expert, která s 619 registrovanými vozy obsadila 20,3 % svého segmentu a postoupila v rámci něj na druhé místo.

Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „S prodejními výsledky značky Peugeot v roce 2019 jsme nadmíru spokojeni, zejména pak s více než pětiprocentním podílem na trhu, protože překonat tuto hranici bylo pro nás vždy metou. V každém z 12 uplynulých měsíců jsme se ubránili výkyvům prodeje a udržovali jsme konstantní růst. Výsledkem je 14 100 registrovaných vozů, čímž se blížíme takřka dvojnásobku prodeje, který jsme dosahovali na českém trhu před 10 lety. Svědčí to o dlouhodobém růstu značky Peugeot, současně to pro nás ovšem představuje závazek v tomto růstu pokračovat i nadále. Prvními významnými kroky ke splnění našeho cíle jsou modely nový Peugeot 208 a nové SUV Peugeot 2008, jejichž prodej se v našich koncesích právě rozbíhá.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3