INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

600x300 FillVětšina domácností upřednostňuje při financování nového osobního automobilu spotřebitelský úvěr. Podle statistik České leasingové a finanční asociace (ČLFA) takto loni postupovalo 90 % zákazníků z řad spotřebitelů. Zbývajících 10 % privátních klientů členských společností asociace si vybralo operativní leasing.

Ve firemní sféře je situace odlišná. Měřeno počtem uzavřených smluv preferovalo loni 51 % podnikatelských subjektů při financování nového osobního automobilu operativní leasing, tedy pronájem vozu doplněný službami spojenými s jeho provozem. Oproti tomu 49 % firemních klientů dalo přednost tradičnímu způsobu financování ‒ účelovému podnikatelskému úvěru, případně obdobně koncipovanému finančnímu leasingu.

„Operativní leasing tak v podnikatelské kategorii obhájil svůj nadpoloviční podíl na trhu z posledních let. Mezi domácnostmi je dnes popularita operativního leasingu nižší. Nepochybně k tomu přispěl fakt, že již pominula doba levných operativních leasingů nabízených na kratší dobu, typicky na jeden nebo dva roky, která ve větší míře oslovovala právě i privátní zájemce. Výrobci vozidel i leasingové společnosti už tuto strategii opustili a trh se vrátil do obvyklých kolejí,“ říká Jaroslav Krutilek, generální tajemník ČLFA, která sdružuje významné tuzemské poskytovatele leasingu anebo účelových úvěrů.

Členské společnosti ČLFA v loňském roce profinancovaly bezmála 30 % všech nově registrovaných osobních automobilů v České republice. Konkrétně šlo o 73 029 vozidel, tři čtvrtiny z nich byly určeny firmám, jedna čtvrtina spotřebitelům. Celkem členové asociace poskytli na nové osobní automobily 34,35 miliardy korun, meziročně o 0,9 % méně. Firmy využily 87 % uvedené sumy, 13 % připadlo domácnostem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3