INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

600x300 FillVětšina domácností upřednostňuje při financování nového osobního automobilu spotřebitelský úvěr. Podle statistik České leasingové a finanční asociace (ČLFA) takto loni postupovalo 90 % zákazníků z řad spotřebitelů. Zbývajících 10 % privátních klientů členských společností asociace si vybralo operativní leasing.

Ve firemní sféře je situace odlišná. Měřeno počtem uzavřených smluv preferovalo loni 51 % podnikatelských subjektů při financování nového osobního automobilu operativní leasing, tedy pronájem vozu doplněný službami spojenými s jeho provozem. Oproti tomu 49 % firemních klientů dalo přednost tradičnímu způsobu financování ‒ účelovému podnikatelskému úvěru, případně obdobně koncipovanému finančnímu leasingu.

„Operativní leasing tak v podnikatelské kategorii obhájil svůj nadpoloviční podíl na trhu z posledních let. Mezi domácnostmi je dnes popularita operativního leasingu nižší. Nepochybně k tomu přispěl fakt, že již pominula doba levných operativních leasingů nabízených na kratší dobu, typicky na jeden nebo dva roky, která ve větší míře oslovovala právě i privátní zájemce. Výrobci vozidel i leasingové společnosti už tuto strategii opustili a trh se vrátil do obvyklých kolejí,“ říká Jaroslav Krutilek, generální tajemník ČLFA, která sdružuje významné tuzemské poskytovatele leasingu anebo účelových úvěrů.

Členské společnosti ČLFA v loňském roce profinancovaly bezmála 30 % všech nově registrovaných osobních automobilů v České republice. Konkrétně šlo o 73 029 vozidel, tři čtvrtiny z nich byly určeny firmám, jedna čtvrtina spotřebitelům. Celkem členové asociace poskytli na nové osobní automobily 34,35 miliardy korun, meziročně o 0,9 % méně. Firmy využily 87 % uvedené sumy, 13 % připadlo domácnostem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3