INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Letošní celosvětová kampaň Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD) Global Money Week (GMW) je za námi. Česká republika se do ní zapojila společně se 174 jinými zeměmi. Týden finančního vzdělávání se letos uskutečnil i navzdory pokračující pandemii nemoci Covid-19 a virtuálně přivítal více než 18 000 účastníků.

Dlouhodobým posláním GMW je bojovat proti chudobě, podporovat finanční gramotnost, inspirovat k podnikání a šířit osvětu v oblasti finanční prosperity napříč generacemi. Národním koordinátorem této akce je v České republice Ministerstvo financí, hlavními organizátory jsou yourchance o.p.s. a EFPA ČR.

Letos proběhla akce poprvé kompletně digitálně a měla podtitul: „Take care of yourself, take care of your money“ („Pečuj o sebe i o své peníze“). Atraktivnost programu letos podtrhly oblíbené online soutěže a hry, jako je turnaj „FinGRplay“,  krajská kola „Soutěže Finanční gramotnost“ či „Rozpočti si to!“. Online běžely také známé vzdělávací programy některých finančních institucí, jako je například „Abeceda peněz“ (Česká spořitelna), „Finanční a digitální vzdělávání Filip“ (ČSOB), „NEZkreslená věda“ (Komerční banka) a další.
Mezi vyhledávaná on-line setkání letošního GMW patřily webináře s podnikateli Šárkou Zídkovou, Tomášem Korostenským a Janou Merunkovou, které oslovily stovky studentů, zástupce z řad dětských domovů, pedagogů a širokou veřejnost. Cílem webinářů bylo sdílení podnikatelských příběhů o tom, jak se dnes úspěšní podnikatelé ke svému businessu dostali a jakými slastmi i útrapami si při podnikání prošli. Pro mnohé účastníky byly webináře zajímavou inspirací, motivací a možností získat nový pohled na to, jak může v dnešní době podnikání a podnikavost vůbec vypadat.

GMW se letos věnoval především následujícím otázkám: jak na rodinný rozpočet, jak tvořit úspory v této nejisté době, na co si dát pozor u úvěrů, jaká je správná prevence zadlužení, jak vybrat pro starší děti ten správný finanční produkt, jak správně řídit rodinné finance, jak se vyhnout exekucím, jaké jsou možnosti investic a zhodnocení peněz atd.
Global Money Week 2021 vyvrcholil 31. března odbornou konferencí, která proběhla v online režimu. Moderace se ujaly organizátorky Jana Merunková za yourchance a Marta Gellová za EFPA ČR. Akce proběhla pod záštitou Ministerstva financí, České národní banky a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Úvodem akce poděkovala ministryně financí Alena Schillerová za organizaci celého týdne a za aktivní účast všech, kteří se do programu letošního netradičního ročníku zapojili. Vyzdvihla také potřebu pracovat na rozvoji našich finančních znalostí a dovedností.

„Orientace v problematice peněz a rodinných financích se v době pandemie stává o to důležitější občanskou dovedností. Schopnost předvídat budoucí finanční rizika a správně se rozhodovat při sjednávání finančních služeb nám velmi usnadní projít těžkými časy s menšími šrámy a v lepších časech se mít o to lépe. Finanční vzdělávání přitom není něco, co začíná nebo končí školní docházkou. Je to skutečně celoživotní proces,“ zdůraznila ministryně financí Alena Schillerová.

Aleš Michl, člen bankovní rady ČNB, seznámil účastníky s podstránkou www.cnb.cz/feg, na které jsou k dispozici vzdělávací materiály ČNB k finanční i ekonomické gramotnosti vhodné i pro distanční výuku. Poznamenal, že by chtěl ve veřejnosti vzbudit zájem nejen o ekonomii a úkoly, které ČNB ze zákona plní, ale také o to, jak přemýšlet o osobních financích. „Rád bych ještě více ČNB otevřel veřejnosti, aby lidé poznali, co děláme, a porozuměli naší politice. Osobně budu jezdit po školách a podporovat finanční a ekonomickou gramotnost,“ přislíbil.

Více jak padesát účastníků konference diskutovalo o možných nových přístupech k výuce finanční gramotnosti, které prezentovali zástupci významných finančních institucí (Komerční banka, Česká spořitelna, NN, ČSOB, ING Bank) a pedagogů (Jana Doležalová, učitelka matematiky na ZŠ Vimperk, Martin Svoboda, učitel ekonomických předmětů na Střední škole technické a ekonomické Brno).

Součástí konference byly i ukázky kreativních příspěvků dětí a studentů na téma „Jak bychom se chtěli učit finanční gramotnost u nás ve škole“, jež se účastnily krajských kol Soutěže finanční gramotnosti.

O způsobech práce s dětmi v oblasti finančního vzdělávání pohovořila závěrem události také Alena Novotná, ředitelka dětského domova v Ústí nad Labem. Příspěvek Kateřiny Lichtenberkové, expertky v oblasti finanční gramotnosti a rozvoje podnikavosti se věnoval  tématu domácích rozpočtů a hospodaření v době krize a tomu, jak může pokračující pandemie ovlivnit a změnit finanční situaci rodin i jednotlivců do dalších let. Kateřina nastínila cesty, jak tuto složitou dobu finančně zvládnout a rozvíjet při tom ještě vlastní podnikavost.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3