Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group („ČPP“) nabízí od června cestovní připojištění pod názvem Covid plus, které kryje náklady spojené s nařízenou karanténou v zahraničí a náhradní dopravu zpět domů do ČR v souvislosti s onemocněním covid-19.
Plánování letošní dovolené je pro většinu lidí daleko komplikovanější než v dříve. Lidé se právem obávají, že kvůli pandemickým omezením se může jejich dovolená v zahraničí nedobrovolně prodloužit. Nucená karanténa či zamítnutí návratu v plánovaném spoji může znamenat další dny pobytu v cizině navíc, které by lidé museli také zaplatit. Aby se dovolená nestala noční můrou, vyplatí se toto riziko pojistit.
„Při cestách do zahraničí dnes již musíme zohledňovat také rizika spojená s možnými výlohami souvisejícími s onemocněním covid-19. Aby svou dovolenou mohli strávit bez starostí, nabídli jsme českým turistům k cestovnímu pojištění nové připojištění Covid plus“, říká Michal Šimon, manažer odboru neživotního pojištění. Novinka od ČPP kryje náklady vzniklé v důsledku nařízené preventivní karantény související s onemocněním covid-19, kvůli které klienti musejí zůstat neplánovaně v zahraničí. „Může se stát, že kvůli kontaktu s nakaženým máte nařízenou karanténu a nemůžete odcestovat zpět domů v plánovaném termínu“, přibližuje situaci Michal Šimon. ČPP uhradí v takovém případě náklady na ubytování, stravu a náhradní dopravu zpět do ČR.
Volit může klient ze tří limitů podle výše pojistného plnění ve variantách MINI, OPTI, MAXI. Sjednává se s limitem až 40 tisíc korun na osobu, na rozdíl od ostatní nabídky na trhu je poskytováno bez spoluúčasti. Je určené pro krátkodobé zahraniční pobyty na dobu maximálně 90 dní. Podle zvolené varianty lze připojištění Covid plus pořídit už od 290 korun. Pojištění je možné sjednat s územní platností pro Evropu i pro celý svět. Platí na rizika spojená s onemocněním covid-19 při cestování do destinací označených zelenou, oranžovou, ale také červenou či tmavě červenou barvou na semaforu Ministerstva zahraničí.
„Ať už řešíte v zahraničí jakýkoli problém, vždy je nutné kontaktovat asistenční službu, kde vám doporučí, jak v konkrétní situaci postupovat“, upozorňuje Michal Šimon. Pomoc operátorů klient ocení jak v případech úrazu či nemoci, tak i škody na majetku a zdraví třetích osob, ztráty nebo odcizení peněz a cestovních dokladů. Operátoři mohou pomoci s vyhledáním zdravotnického zařízení nebo zkontaktují policii. V případě potřeby asistenční služba může zajistit i tlumočníka. Kontaktní údaje na asistenční službu najde klient na dokladu k cestovnímu pojištění.
(tz)