„Ve společnosti stále panuje názor, že z hlediska dostupnosti služeb vesnice zaostávají za městy. To však ve většině případů už dávno není pravda. Například s otevírací dobou poboček je spokojeno 89 % obyvatel měst a také 84 % lidí z menších obcí," popsal Milan Jursík, manažer marketingu Poštovní spořitelny. Návštěvy klientů na pobočce jsou prakticky totožné ve městech i na vesnicích, nejčastěji jsou ve frekvenci 1krát měsíčně, řeší se hlavně záležitosti přesahující rámec několika tisíc korun.
„Na druhou stranu z průzkumu vyplynulo, že obyvatelé měst mají pobočku vlastní banky v 67 % případů do vzdálenosti 2 km oproti pouhým 30 % obyvatel vesnic. V Poštovní spořitelně si však zakládáme na dostupnosti služeb, služby Era jsou z kteréhokoliv sídelního celku vzdáleny maximálně 2 km," doplnil Milan Jursík.
Nejčastěji lidé ve městě i na vesnici vlastní jednu platební kartu. Bankomaty využívají obě skupiny stejně často, v průměru 2 – 3krát měsíčně. Nespokojenost s hustotou sítě bankomatů je samozřejmě výraznější u obyvatel vesnice. „Na vesnici je však k dispozici alternativní možnost výběru peněz z účtu, tedy CashBack," upozornil Milan Jursík.
Poštovní spořitelna poskytuje své služby v nejširší obchodní síti. Zákazníci tak mohou využít již 62 Finančních center nebo více než 3300 poboček České pošty, z nichž mnohé jsou dostupné
i o víkendu. Zákazníci mají k dispozici také 2800 finančních poradců ČMSS nebo více než 800 bankomatů.
Poštovní spořitelna je součástí Československé obchodní banky, a. s.
Era Poštovní spořitelny je držitelem ocenění Klientsky nejpřívětivější banka 2011 v prestižní soutěži Hospodářských novin Nejlepší banka roku 2011.
(tz)