INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
ge-money-bank-modra-na-bilemJak ukázal výzkum realizovaný pro GE Money Bank, důvodem pro nákupy v zahraničí nejsou jen výhodnější ceny, ale také větší výběr a možnost pořídit si zboží, které v České republice není k dostání. České zákazníky lákají i novinky, které u nás teprve budou uvedeny. Alespoň občas přitom za hranicemi nakupuje 30 % Čechů - téměř polovina z nich (48 %) letos plánuje nakoupit v zahraničí i menší část vánočních dárků.

„Alespoň příležitostně nakupuje v zahraničí téměř třetina Čechů. Nejčastěji se jedná o obyvatele příhraničních oblastí, čemuž odpovídají i země, které jsou cílem nákupů: Německo, Polsko a Rakousko," řekla Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank, a pokračovala: „Roste také zájem využívat při nákupech v zahraničí kreditní karty, které nabízejí finanční rezervu. Navíc není potřeba se zabývat směnnou hotovosti. Kreditní karty jsou také bezpečnější, v případě ztráty či krádeže je lze okamžitě zablokovat, případně pojistit proti možnému zneužití."

Za nákupy do zahraničí vyráží 30 % Čechů, ať již pravidelně (6 %), nebo příležitostně (24 %). Téměř polovina (48 %) z těch, kdo v zahraničí nakupují, přiznává, že letos plánují v zahraničí pořídit i určitou část vánočních dárků. Více než třetina (37 %) o tom pak uvažuje, pouze 14 % lidí nemá o jejich pořízení v cizině vůbec zájem.

Mezi oblíbené země pro nákupy v zahraničí patří kromě Německa, Rakouska a Polska i Slovensko - především mezi obyvateli Moravskoslezského (29 %) a Jihomoravského kraje (47 %). Dotazovaní také uváděli Velkou Británii a Itálii, do nichž jezdí nakupovat hlavně lidé s vyšším vzděláním. Cílem nakupujících jsou nejčastěji hypermarkety a supermarkety (70 %), ale i trhy (64 %) a obchodní domy (60 %). Lidé z pohraničních oblastí nakupují nejvíce potraviny a nápoje (např. v Ústeckém kraji až 56 % dotázaných), naopak Pražané si pořizují především oblečení (37 %).

Důvodem pro nákupy v zahraničí nejsou jen výhodnější ceny, které uvedlo 64 % dotázaných. Češi oceňují také větší výběr (40 %), možnost koupit si produkty, které v Česku nejsou dostupné (32 %), nebo novinky, které na náš trh přijdou později (19 %). Mnohé také láká, že cestu spojí se zajímavým výletem (44 %). Jen tři procenta respondentů v zahraničí nakupují, protože je zde podle nich zboží kvalitnější.

Naopak ti, kteří se nákupům v zahraničí vyhýbají, jmenují jako hlavní důvod celkové náklady, k nimž je třeba přičíst i cenu za dopravu, dále příliš velkou vzdálenost, složitou dopravu nebo jazykovou bariéru.

Ti, kdo se rozhodnou při nákupu vánočních dárků platit kreditní kartou, mohou nyní ušetřit, a to i při nákupu v zahraničí. Pokud si pořídí kreditní kartu MoneyCard Plus nebo MoneyCard Gold, GE Money Bank je za každý nákup odmění 10 % z každé utracené částky. Tato částka jim bude připsána zpět na účet, a to až do částky 500 Kč za měsíc. V rámci této akční nabídky, která běží až do 31. prosince 2011, také získají vedení kreditní karty na rok zdarma. Více informací o kreditních kartách MoneyCard lze nalézt na internetových stránkách www.gemoney.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3