„O zvyšování finanční gramotnosti v Česku se mluví už bezmála dva roky," řekl Aleš Pospíšil, výkonný ředitel Řízení segmentů Poštovní spořitelny a dodal: „Rozhodli jsme se tedy chopit tohoto tématu a začít na finančním vzdělávání Čechů pracovat." Cílem projektu je podle Aleše Pospíšila přeložit běžnému člověku leckdy nesrozumitelnou „bankovštinu" do srozumitelného jazyka tak, aby mu rozuměl opravdu každý. „Podívat se na všechny oblasti lidského života, v němž peníze hrají svou roli. Upozornit na všechna pozitiva i rizika, představit všechny možnosti, jak s penězi vyjít, jak nějaké ušetřit, jak s nimi rozumně zacházet."
Za tím účelem byly spuštěny speciální webové stránky www.financnitestnaroda.cz, kde lidé najdou rady nejen, jak si vybrat například hypotéku, jak postupovat, když se dostanou do dluhové pasti, ale také například jakou variantu vedení rodinných financí zvolit. Součástí webu jsou také finanční kalkulačky, test na ověření finančních znalostí a plánuje se rovněž soutěž o atraktivní ceny.
Na projektu Finanční test národa spolupracuje Poštovní spořitelna/Era s mediálními partnery Českým rozhlasem 1 – Radiožurnálem a deníkem Blesk. „Na Radiožurnálu běží od 21. listopadu každý den 70dílný seriál Peníze nikdy nespí aneb Slovníček finančních pojmů," vysvětluje Aleš Pospíšil. „Deník Blesk zase bude vždy ve středu a v neděli uveřejňovat seriál, který je zaměřen na poradenství, jak co nejlépe hospodařit penězi."
(tz)