INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

2021 12 28 09 49 36 Češi jsou velcí milovníci domácích mazlíčků, psa mají dvě z pěti domácností. A stále více za ně utrácejí, kupují kvalitnější krmivo, hračky, doplňky, ale i veterinární a kosmetické prostředky. Podle dat společnosti Nielsen utrácejí obyvatelé ČR za rok jenom za krmivo 5,6 miliardy korun. Průměrná rodina vydá za psa 16 000 korun ročně.

Nejvíce si psy v poslední době pořizují mladí lidé do 30 let, ale stoupající trend lze sledovat napříč věkovými skupinami. A trh s potřebami pro domácí mazlíčky prakticky kontinuálně roste.
Do segmentu vstupují také noví hráči. „Začínali jsme jako specialista na dílnu a zahradu. Pak jsme začali přidávat nové produkty typu elektrokola či e-skútry, a letos jsme vstoupili do úplně nového odvětví. Zjistili jsme, že mezi zákazníky by byl o krmiva zájem a rádi by si je v našich prodejnách pořídili. Vytvořili jsme vlastní produktovou řadu prémiových krmiv Prominent pro psy a kočky, která prodáváme od letošního jara a mezi zákazníky je o ně velký zájem,“ řekl Jan Kovačka, majitel sítě prodejen HECHT – specialista na zahradu.

Stoupající trend lze sledovat i v segmentu veterinárních přípravků a kosmetiky. Tomu pomáhá nejen větší počet psů a koček v českých domácnostech, ale také ochota lidí za tyto produkty více utrácet.
„V posledních dvou letech tuto kategorii ovlivnily nové trendy a životní styl lidí, které často přicházejí ze zahraničí. Stále více chtějí to nejkvalitnější, nejšetrnější pro své zvířecí parťáky, tak jako to chtějí i pro sebe – a nebojí se vynaložit nemalé finanční prostředky. Tedy i v oblasti veterinárních produktů je zajímají ty s označením bio, vegan, eco-friendly, bez parabenů apod. A zcela určitě začíná zákazníky zajímat i původ a výroba daného výrobku,“ prozradil Jiří Zubatý, ředitel společnosti Aveflor, která vyrábí například produkty pro péči o srst Arpalit.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3