V registru vozidel dnes najdeme přes 300 000 osobních automobilů starších 25 let, které se až dosud pojišťovaly v rámci „běžných“ produktů a sjednat havarijní pojištění pro většinu z nich nebylo možné. Právě na tyto vozy cílí nové pojištění veteránů, které Kooperativa uvádí na trh.
„Víme, že veteránská vozidla jsou většinou rodinné klenoty, proto jsme pro ně v rámci nového produktu připravili speciální balíčky Meziplyn a Naplno, které zahrnují i telematickou jednotku umožňující mít veterána neustále pod dohledem. Jednotka hlídá jeho kondici i polohu, a v případě problémů klienta upozorní. Jako první na trhu nabízíme i možnost havarijního pojištění veteránů, včetně těch na tzv. veteránských značkách,“ představil unikátní výhody pojištění veteránů Aleš Zethner, ředitel Úseku pojištění motorových vozidel v Kooperativě.
Zájemci si mohou vybrat ze tří balíčků, již základní Rozjezd nabízí nejen povinné ručení a asistenční služby, ale také pojištění nezaviněné nehody. V takovém případě za klienta komunikaci s pojišťovnou viníka zajistí Kooperativa a klient nemusí nic složitě řešit. Dva další balíčky Meziplyn a Naplno zahrnují i pojištění pro případ odcizení celého vozidla nebo živelní pojištění. Varianta Naplno pak navíc i pojištění havárie vozidla. Zároveň klient v obou těchto variantách získá telematickou jednotku Xmatron, která pomůže ochránit pojištěného veterána.
Telematická jednotka je propojena s mobilní aplikací ve smartphonu, takže klient může online sledovat polohu vozidla (GPS lokace), dostane varování v případě pokusu o odcizení vozidla (pokus o odtah, zvedání a jiné pohyby vozu), nabízí také sledování teploty a vlhkosti v místě parkování. Zajišťuje i automatické volání asistenční služby v případě nehody nebo možnost vedení knihy jízd.
Pojištění veteránů je určeno pro motocykly a osobní automobily historicky a sběratelsky cenné, které jsou starší než 25 let. Připojistit si zájemci mohou i skla, zavazadla nebo úraz. Pro varianty Meziplyn a Naplno je povinná vstupní prohlídka vozidla a klienti si u nich mohou volit ze tří limitů maximálního ročního nájezdu, a to 1000, 3000 nebo 7000 km ročně.
(tz)